گنجینه مطبوعات کودک و نوجوان رونمایی می شود

ˈمحمدرضا اخضریان کاشانیˈ روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا در مورد محتوای این گنجینه گفت: حجم قابل توجهی از نشریات در بازه زمانی سال ۱۳۴۹ تا ۱۳۸۹ در این نرم افزار گنجانده شده است.

وی افزود: ۹۰ عنوان نشریه در قالب ۱۰ هزار شماره با ظرفیت ۴۰۰ هزار صفحه از نشریات موجود گردآوری شده و در حجم ۲۰۰ گیگا بایت در این نرم افزار گنجانده شده است.

اخضریان درمورد قابلیت های این نرم گفت: جست وجوی های ساده، پیشرفته، پیمایشی و جست و جوی عناوین موضوعات ، تاریخ ، اسامی پدید آورندگان ، شماره نشریه و شماره صفحه در قالبهای چند رسانه ای با امکان چاپ ، ذخیره و بزرگ نمایی و چرخش تصاویر از قابلیتهای موجود در این نرم افزار به شمار می رود.

مدیرعامل موسسه نمایه گفت: این کار حاصل تلاش ۱۴ ماهه همکاران این موسسه است و در آستانه روز جهانی کودک – یکشنبه ۱۶ مهر ماه – به تمامی کودکان وعلاقمندان به امر پژوهش در این حوزه تقدیم می شود.

اخضریان در پاسخ به سوال ایرنا که مطالب جمع آوری شده به نشریات کودک و نوجوان تعلق دارد گفت: این نشریات شاید تمام آنچه که موجود است نباشد اما با همکاری نهاد کتابخانه های عمومی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آنچه که موجود بوده استخراج کرده ایم ، این نشریات غالبا متعلق به بعد از انقلاب و تعداد محدودی نیز مربوط به قبل از پیروزی انقلاب است.

کیهان بچه ها ، سروش کودک و نوجوان ، مجلات رشد و گل آقا از جمله نشریاتی هستند که مطالب آنها در این نرم افزار گنجانده شده است .

وی درمرود اینکه این نرم افزار قابلیت اضافه کردن نشریات چاپ شده پس از این بازه زمانی را دارد گفت : این قابلیت در نرم افزار گنجانده شده است امادر صورت در آمد زایی حاصل از ارائه این مجموعه می توان این امکان را فراهم ساخت ، در صورت تامین منابع می توان مطالب نرم افزار را به روز کرده و محتوای آن را توسعه داد.

مدیرعامل موسسه نمایه در ادامه از حضور سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، منصور واعظی دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور ، محمدجعفر محمد زاده معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم رونمایی این نرم افزار خبر داد.

نرم افزار گنجینه مطبوعات کودک و نوجوان روز یکشنبه ساعت ۱۳:۳۰ در سالن اجتماعات شورای فرهنگ عمومی کشور رونمایی خواهد شد.

فراهنگ ***۱۶۳۰**۱۵۸۸

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.