گندم ، در صدر جدول واردات ایران


گندم ، در صدر جدول واردات ایران

۱۱:۲۵ (پنج شنبه ۱ تیر )
اخبار مرتبط
نسخه چاپی نسخه چاپی

محصولات غذایی و کشاورزی، شمش آهن و فولاد، دارو و دستگاههای مکانیکی سهم بالایی از واردات کشور را در دو ماهه نخست امسال به خود اختصاص دادند.

 براساس آمار گمرک ایران در دو ماهه اول گندم سخت غیر از گندم دامی با ۴۱۷ میلیون دلار بزرگترین کالای وارداتی ایران لقب گرفت. این در حالی است که ایران در دو ماهه نخست ۱۳۹۰ هیچ وارداتی در این زمینه نداشت.
همچنین شمش از آهن یا فولاد غیرممزوج با ۳۴۹ میلیون دلار دومین کالای بزرگ وارداتی ایران در دو ماهه نخست سال جاری بود. واردات این کالا اما در مقایسه با سال گذشته افت ۱۸٫۶ درصدی را تجربه کرده است. در همین حال دانه ذرت دامی نیز با ۲۹۷ میلیون دلار سومین کالای عمده وارداتی ایران در دو ماهه نخست سال جاری لقب گرفت. واردات این کالا ۶۰٫۵ درصد بیشتر شده است.
ورق گرم فولادی به شکل طومار، برنج، کنجاله و سایر آخالهای جامد، جو، داروهای خرده فروشی فاقد تولید داخلی، قند و شکر و ماشینها و دستگاههای مکانیکی نیز رده های چهارم تا دهم فهرست عمده ترین کالاهای وارداتی ایران در دو ماهه سال را به خود اختصاص دادند.
۱۰ قلم کالای فوق در مجموع سهمی معادل ۲۲٫۹ درصد از کل واردات کشور را در دو ماهه اول امسال به خود اختصاص دادند. مجموع واردات ۱۰ قلم کالای فوق طی دو ماهه امسال به یک میلیارد و ۸۹۶ میلیون دلار رسید.
براساس آمار منتشر شده حجم کل واردات ایران در دو ماهه نخست امسال با کاهش ۸٫۶ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال ۱۳۹۰ بالغ بر هشت میلیارد و ۲۵۲ میلیون دلار شد..

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

اکو نیوز


Foodna RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.