گنگسترهای کاراکاس

جام جم آنلاین: به علت اختلاف زمان ۹ ساعته کاراکاس با تهران، خیلی از شب‌ها باید تا نزدیک صبح بیدار بود و پیگیری‌ها، هماهنگی‌ها و تماس‌های کاری را با تهران انجام داد.

تفاوت شدید فرهنگی میان دو کشور با توجه به نوع پوشش خانم‌ها باعث شده، مثلا برای ضبط حدود یک دقیقه تصویر قابل استفاده از رفت و آمد مردم در خیابان تا نیم‌ساعت دوربین را ثابت بکاریم و تصویر بگیریم.

از مشکلات اساسی کار و البته زندگی در ونزوئلا، ناامنی شدید اینجاست. کاراکاس جزو هشت شهر ناامن دنیاست که روزانه قتل و سرقت مسلحانه در آن آمار قابل توجهی دارد، به طوری که یک حلقه معمولی یا حتی همراه داشتن یک کیف‌دستی ساده ممکن است به قیمت جان صاحب آنها تمام شود، چه برسد به حمل دوربین و تجهیزات فیلمبرداری و توقف برای تهیه گزارش در خیابان.

با توجه به این وضع نمی‌شود براحتی برای تهیه گزارش به هر نقطه از شهر کاراکاس رفت، چون واقعا جان افراد گروه در معرض خطر جدی قرار می‌گیرد. در این شهر، شیشه بیشتر خودروها برای تامین امنیت سرنشینان دولایه است و تقریبا هیچ راننده‌ای بجز تاکسی‌ها که اکثر آنها هم اسلحه دارند، شیشه خودرو را پایین نمی‌آورند.

از دیگر مشکلات کار در کاراکاس، روند فوق‌العاده کند کارهای اداری است. تورم هم خیلی بالاست و نرخ واقعی آن بیشتر از ۳۰ درصد است.

علی رجبی – ونزوئلا


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.