گواهی تجرد راهی برای گرفتن سابقه سو پیشینه افراد – اخبار اجتماعی

مدیر کل اسناد هویتی گفت: گواهی تجرد، گواهی است مبنی بر اینکه صاحب شناسنامه ازدواج نداشته و یا ازدواج واقع نشده منجر به جدایی بر اثر طلاق، فسخ نکاح ، فوت همسر شده باشد.

محسن اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت:‌ هموطنان برای ارائه درخواست صدور گواهی تجرد می توانند این خدمت را از درگاه خدمات الکترونیک پورتال سازمان ثبت احوال به نشانی www.sabteahval.ir دریافت کنند.
 
در این فرم همچنین باید علت درخواست گواهی تجرد که مشتمل بر ازدواج، تحصیل، اقامت، اخذ رویداد و یا سایرموارد است ، مشخص گردد.
 
پس از تکمیل فرم مربوطه در سایت سازمان ثبت احوال، کد پیگیری به متقاضی اختصاص می یابد و از آن پس، شخص می تواند این موضوع که درخواست او در چه مرحله ای قرار دارد را از طریق ارائه این کد در قسمت پیگیری سایت، دنبال کند.
 
با صادر شدن گواهی تجرد و جهت دریافت آن با در دست داشتن اصل شناسنامه خود و اصل رسید بانکی و شماره رهگیری به اداره کل امور اسناد هویتی ایرانیان خارج از کشور، واقع در تهران خیابان امام خمینی(ره) نبش خیابان شیخ هادی مراجعه نمایند و متقاضیان پس از مشاهده این پیام، می توانند شخصا با همراه داشتن اصل و تصویر کلیه صفحات شناسنامه، اصل و تصویر کارت شناسایی ملی،اصل رسید بانکی به مبلغ ۱۰ هزار ریال واریزی به شماره حساب سیبا ۲۱۷۱۱۱۹۰۰۲۰۰۵ نزد بانک ملی به آدرس مذکور مراجعه و گواهی تجرد خود را تحویل بگیرند.
 
*دریافت گواهی تجرد به صورت الکترونیکی
مدیر کل اسناد هویتی سازمان ثبت احوال گفت: تحویل گواهی تجرد منوط به عدم مغایرت بین اطلاعات مندرج در شناسنامه و سوابق تحصیلی موجود در سازمان ثبت احوال کشور خواهد بود.
 
محسن اسماعیلی گفت:‌ متقاضیان گواهی تجرد صرفا شخص صاحب شناسنامه است و کسی نمی تواند بدون وکالتنامه برای فرد دیگری صدور این گواهی را درخواست کند.
 
وی افزود: درخواست صدور گواهی تجرد به صورت حضوری و از طریق مراجعه به ادارات ثبت احوال و نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در سایرکشورها نیز میسر است اما طبعا ثبت آنلاین درخواست ساده تر و صدور آن به ترتیب در مدت زمان کمتری میسر است./ز


باشگاه خبرنگاران
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.