«گوجه‌فرنگی ارزان» در راه است

جام جم آنلاین: در حالی که گوجه‌فرنگی این روزها بالاترین قیمت‌ خود را تجربه می‌کند، رئیس اتحادیه میوه و سبزی‌فروشان خبر داد که گوجه‌فرنگی ارزان در راه است و از ۱۰ روز آینده عرضه می‌شود.

حسین مهاجران در گفت‌و‌گو با ایسنا افزود: از ۱۰ روز آینده گوجه‌فرنگی زیر هزار تومان در میدان میوه و تره‌بار به فروش ‌رسیده و در مغازه‌ها تا ۱۳۰۰ تومان عرضه خواهد شد.

وی ادامه داد: این گوجه‌ها از جیرفت وارد و به میزان وسیعی عرضه خواهد شد. در حال حاضر قیمت هر کیلو گوجه‌فرنگی در میدان‌های میوه‌و تره‌بار ۲۹۰۰ تومان است که در مغازه‌ها تا سقف ۴۰۰۰ تومان هم به فروش می‌رسد.

مدیرکل بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی به تازگی گفته که با توجه به قیمت تولید و احتساب هزینه حمل و نقل، قیمت گوجه‌فرنگی در بازار مصرف باید حداکثر ۱۰۰۰ تومان باشد و فروش آن را به نرخ ۳۵۰۰ تومان، وزارت صنعت، معدن و تجارت که مسوول بازاررسانی و تنظیم بازار است باید پاسخگو باشد.

اسماعیل عباس‌پور تولید گوجه‌فرنگی در کشور را بدون کمبود و مشکل دانست و افزود : هر کیلو گوجه‌فرنگی در استان هرمزگان از کشاورز ۷۰۰ تا ۸۰۰ تومان خریداری می‌شود که با احتساب ۱۰۰ تومان کرایه بار برای هر کیلو، این محصول در بازار مصرف باید حدود ۱۰۰۰ تومان باشد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.