گودالی که درختان را می‌بلعد

محیط زیست > زیست‌بوم
گودالی از منجلاب به بزرگی ۱۲۱ متر در لوئیزیانای آمریکا تمامی درختان منطقه را در خود فروکشیده و باعث شده تا ۱۵۰ خانواده از ساکنان منطقه از ترس آلودگی تشعشعات رادیواکتیوی و انفجار لوله گاز منازل خود را تخلیه کنند.

این باتلاق در میانه فضایی مملو از درخت ظاهر شده و تقریبا تمامی درختان سروی که در اطرافش بوده را به داخل خود کشیده و بلعیده است، تصاویر نشان می‌دهند که سرشاخه‌های بعضی از درختان هنوز از میان گل و لای این باتلاق مشخص است.

مقامات محلی عملیات تخلیه اجباری را اجرا کرده و در حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ منزل مسکونی در حوالی این منجلاب را تخلیه کردند، اما بیشتر ساکنان تصمیم به ماندن گرفته‌اند و درصورتی که خطر به حد اضطرار برسد، دستور تخلیه برای همه ساکنان اجباری خواهد شد.

درحالی‌که مقامات محلی از دلیل شکل‌گیری چنین باتلاقی که احتمال وجود تشعشعات رادیو‌اکتیوی در آن هست، اطلاعی ندارند،‌ احتمال می‌دهند دلیل شکل گیری آن معدن نمک بزرگی باشد که در نزدیکی این منطقه وجود دارد. این معدن پس از ۳۰ سال بهره‌برداری در سال ۲۰۱۱ مهر‌ و موم شد و مقامات بر‌این باورند خللی در این معدن باعث ایجاد چنین پدیده خطرناکی شده‌است.

باتلاق

سازمان منابع‌طبیعی لوئیزیانا برای بررسی وضعیت دستور داده تا هرچه زودتر در این معدن حفاری صورت بگیرد تا با نمونه برداری گزارش‌هایی از وضعیت معدن ارائه کنند. این باتلاق بر روی لبه خارجی معدن نمک قرار گرفته اما هنوز مدارک محکمی از ارتباط میان این باتلاق و معدن نمک به دست نیامده است.

این پدیده در نزدیکی مناطقی واقع شده که در گذشته درآنها عملیات اکتشاف گاز و نفت صورت گرفته است، و این خود می‌تواند عامل ایجاد طبیعی مقادیر کمی از مواد رادیو‌اکتیو باشد. اما نمونه‌های آب از این باتلاق تنها نشانه‌هایی از نفت و گازوئیل را در خود دارد و هنوز هیچ نوع تشعشع رادیو‌اکتیوی از آن به ثبت نرسیده‌است.

در روزهای ابتدایی شکل گیری این باتلاق در روز سوم آگوست ۲۰۱۲، مقامات اتوبان نزدیک این منطقه را مسدود کردند زیرا دریافتند این باتلاق منجر به خمیدگی لوله ۳۲ اینچی گاز شده و احتمال انفجار لوله گاز وجود دارد، البته احتمال انفجار هنوز در این منطقه وجود داشته و یکی از دلایل تخلیه اجباری خانه‌های نزدیک به منطقه بوده‌است.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.