گودرزی: دنبال جداسازی ورزش و جوانان نیستم / ماه‌های سرنوشت‌سازی را از دست دادیم

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

ورزش > مدیریت ورزش – وزیر تازه ورزش می‌گوید برنامه‌ای برای جدا کردن حوزه‌های ورزش و جوانان ندارد.

وزیر ورزش و جوانان در اولین روز کاری خود در ساختمان شماره ۱ وزارت ورزش و جوانان ، با اشار به اولویت های اساسی و وبرنامه ای خود دو بخش ورزش وجوانان باتاکید بر اخلاق مداری و توسعه ورزش پاک و معرفتی گفت: جایگاه جوانان باید در این وزارتخانه به طور چشمگیری ارتقاء پیدا کند .
به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان دکتر محمود گودرزی از ورزش در نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک پدیدهء فرهنگی، تربیتی و اجتماعی نام برد و با تاکید بر ایجاد ساختار مناسب برای تحقق چشم انداز ۱۴۰۴ دراین بخش گفت : باید تلاش کنیم تا مردم شریف ایران بتوانند ضمن بهره گیری از مزایای ورزش، در جهت حفظ سلامتی، شادابی و نشاط اجتماعی، ساخت جامعه ای پویا، در مسیر رشد و تعالی معنوی و اخلاق فردی و اجتماعی حرکت کنند .
وی تاکید کرد : بر این اساس، نقش و جایگاه وزارت ورزش و جوانان در ارتقای کمی و کیفی امر ورزش و پرداختن به مسایل اساسی جوانان بسیار حائز اهمیت بوده و می تواند به عنوان مهمترین عامل در تحقق چشم انداز و افق ترسیم شده برای آینده کشور مورد توجه باشد.
دومین وزیر ورزش وجوانان با مهم خواندن ورزش در تعالی جامعه ، نگاه ارزشی و اخلاقی به این مقوله را مورد توجه قرار داد و افزود : با این تفکر و نگرش می توان «ورزش معنوی، پاک و معرفتی» را در حوزه های قهرمانی و حرفه ای محقق ساخت .
وی با تصریح براینکه تلاش در این راستا نیازمند نگاه فرهنگی به ورزش و برخورد نرم با مشکلات است، اظهار داشت: سیاه نمایی پیرامون حواشی ورزش صدمات جبران ناپذیری را بر ورزش وارد می کند و من براین باورم دراین حوزه برخورد انتظامی وقهری پاسخگو نیست .
دکتر گودرزی با بیان اینکه ساختار وزارت ورزش و جوانان مشکلی ندارد به موازی کاری هایی که میان این وزارتخانه با سایر ارگانهای فعال در ۲ بخش ورزش وجوانان وجود دارد ، اشاره کرد و افزود : باید سیاستگذاری وبرنامه های ویژه ای برای بخشهای اجرایی دیگر تبیین و راهکارهای اجرایی آن تعریف شود .
وی در این راستا به اهمیت حوزه جوانان در برنامه ریزی ها وسیاستگذاری ها اشاره کرد و افزود : من معتقدم جایگاه این بخش حفظ نشده و باید ساختاری مناسب برای حوزه جوان پیش بینی شود .
وزیر ورزش و جوانان با تصریح براینکه به دنبال جداسازی ورزش و جوانان نیستم تصریح کرد : باید شرایط مناسب برای هر دو حوزه مطابق برنامه توسعه ای ایجاد و اجرایی شوند .
وی حوزه جوانان را حوزه ای فرابخشی توصیف کرد و اظهارداشت : برای دستیابی به نتیجه مطلوب دراین حوزه باید ۲۳ دستگاه با وزارت ورزش و جوانان تعامل داشته باشند و البته این وزارتخانه به عنوان بخش سیا ستگذار وبرنامه ریز موظف است تا در این حوزه آنچه که لازم است به ارگانها و نهادهای زیر مجموعه تکلیف کند .
دکتر گودرزی با تاکید بر مدیریت زمان برای رشته های مدال آور در بازی های المپیک اسیایی ، جهانی و بازی های جام جهانی فوتبال گفت : واقعیت این است که ۳ ماه سرنوشت ساز از دست رفته است و باید از زمان باقی مانده حداکثر استفاده را کرد .
وی همچنین در خصوص مشکلات مالی فدراسیون های ورزشی اظهار داشت : تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا با تزریق بودجه شرایط را برای فدراسیون ها تسهیل کنیم .
۴۳ ۴۳


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.