گوشت بوفالو در دیگ کدام ارگان خواهد پخت؟


گوشت بوفالو در دیگ کدام ارگان خواهد پخت؟

۱۵:۰۱ (یکشنبه ۱۷ اردیبهشت )
اخبار مرتبط
نسخه چاپی نسخه چاپی

واردات گوشت بوفالو از هند به کشورمان از سوی یک مقام دولتی برای مصارف صنعتی تایید شد اما برخی از نمایندگان معتقدند که شاید این گوشت ها در دانشگاهها و پادگانها نیز مورد استفاده قرار گیرد.

در همین رابطه یک عضو کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی گفت:گوشت بوفالو به میزان نیاز به کشور وارد می شود چرا که تولید داخل نیاز کشور را تامین نمی کند.

بهمن محمدی به خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت ، گفت:ممکن است بسیاری از گوشت های یخ زده و بسته بندی شده که از برزیل وارد کشور می شود گوشت بوفالو باشد.

نماینده مردم فریدن ،فریدون شهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا این گوشتها برای مصارف زندانیان و سربازان وارد می شود گفت:شاید در پادگانها و دانشگاهها استفاده شود.

وی افزود به دنبال خشکسالی دو سال اخیر ،کاهش تولید و گرانی خوراک دام امکان تولید بالا فراهم نیست اما در بازار تقاضای مازاد وجود دارد که برای تامین آن واردات یک راه است.

این عضو کمیسون کشاورزی،آب و منابع طبیعی در ادامه تاکید کرد:واردات نباید زمانی انجام شود که تولید داخل وارد بازار شده است.

محمدی با بیان اینکه واردات مسکن است اظهار داشت:در دراز مدت باید تولید داخل را افزایش داد.

نماینده مردم فریدن ،فریدون شهر و چادگان  در مجلس شورای اسلامی با طرح این سوال که آیا تولید گوشت در داخل جوابگوی نیاز کشور است گفت:وزارت بازرگانی و جهاد کشاورزی در اعلام آمار تولید اختلاف دارند به نحوی که وزارت بازرگانی نیاز مصرف را بیش از تولید اعلام می  کند و وزارت جهاد کشاورزی میزان تولید را بالاتر از مصرف اعلام می کند.

عباس رجایی رییس کمیسیون کشاورزی ،آب و منابع طبیعی نیز در این باره با بیان اینکه گوشت بوفالو از قبل برای مصارف صنعتی وارد می شد گفت:سوال این است که چرا این نوع گوشت باید وارد کشور شود.

 

بوفالوی جوان از هند برای مصارف صنعتی وارد می شود

 

همچنین در این باره صدرالله دولت مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام به خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت گفت:بوفالوی جوان از هند برای مصارف صنعتی وارد می شود .

وی میزان گوشت بوفالوی وارداتی به کشور را حداکثر ۱۰هزار تن اعلام کرد ومصرف این گوشت برای زندانیان و سربازان را رد کرد.

دولت در خصوص شرعی بودن ذبح گفت:در تمام کشتارگاههای خارج از کشور روحانی حضور دارد.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام با اشاره به برداشت علوفه از اواسط بهار گفت:وفور علوفه باعث ارزانی محصولات دامی خواهد شد.

به گفته وی گوشت گوسفند درجه یک نسبت به دو سال پیش ارزانتر است.

دولت با بیان اینکه دو سال پیش قیمت گوشت گوسفندی ۲۳تا۲۴هزارتومان بود اما الان ۲۲هزارتومان است.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام در ادامه گفت:نیاز ما به واردات نهاده های دامی بالای ۹۰ درصد است.

وی با بیان اینکه ۶۰درصد ذرت و۲۰درصد جو مصرفی وارداتی است.

دولت در ادامه با تاکید بر اینکه حوادث جوی و شرایط بین المللی عامل اصلی تغییر قیمت محصولات کشاورزی است گفت:ایران ترجیحا خشک ترین کشور (غیر از شمال کشور) دنیاست و وسیع ترین کویرهای دنیا را دارد.اما با این حال رتبه خوبی در تولید محصولات کشاورزی داریم .

گفتنی است لاشه بوفالوهای هندی که به دلیل اعتقادات مردم این کشور تنها در حالت پیری و ضعف مفرط کشتار می شوند و از کیفیت پایینی برخوردارند در گروه ارزان ترین گوشت های جهان طبقه بندی می شود. کالایی که با وجود ارزانی بیش از حد به دلیل احتمال مشکلات بهداشتی تا پیش از این چندان خریداری در خارج از کشور تولید کننده نداشته، اما حالابخت به آن روی کرده و ایرانی ها برای خرید آن سر و دست می شکنند. قیمت ارزان این فرآورده اصلی ترین انگیزه وارد کنندگان برای فشار به بازگشایی این بازار پرابهام است.


Foodna RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.