گوشی هوشمند جایگزین کارت‌های مترو می‌شود

۲۷خردادماه،

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «ممتاز» به نقل از فارس، سفرهای داخل‌شهری با مترو بسیار از مشکلات روزانه مردم را حل می‌کند و اگر این روزها به شهر دهلی سفر کنید، جایگزینی گوشی‌های هوشمند با کارت مترو آسایش بیشتری برای مردم فراهم کرده است.

با ابزار تازهی که برای گوشی‌های هوشمند ارایه شده است دیگر نیاز ندارید کارت هوشمند مترو را با خود حمل کنید و یا به هنگام ورود به مترو از باجه‌های مخصوص بلیت خریداری کنید.

“شرکت قطارهای مسافربری مترو دهلی”(DMRC) در نظر دارد سیستم ارتباطی کوتاه‌بورد(NFC) را در ایستگاه‌های مترو راه‌اندازی کند که این سیستم به مردم امکان می‌دهد از گوشی هوشمند خود به عنوان کارت مترو استفاده کنند. گیرنده سیستم NFC که روی گوشی‌های هوشمند موجود است نیز به عنوان یک سند شناسایی الکترونیکی و همچنین کارت الکترونیکی عمل می‌کند.

مدیر بخش سیگنالینگ شرکت قطارهای مسافربری مترو دهلی در این خصوص توضیح داد: «ما امیدواریم که این سیستم را به‌زودی راه‌اندازی کنیم و طی دو سال آینده استفاده از کارت‌های هوشمند فیزیکی را کاهش دهیم. تا دو سال آینده مرحله سوم طرح ما هم عملی خواهد شد. دستگاه‌های مجهز به فناوری NFC هنوز در مرحله آزمایش به سر می‌برند».

این طور که شرکت توسعه قطارهای مسافربری مترو دهلی پیش‌بینی کرده است، این سیستم تازه سبب خواهد شد تا سال ۲۰۱۶ میلادی میزان استفاده از کارت‌های اعتباری هوشمند مخصوص مترو ۳۰ درصد کاهش یابد.

ماخذ:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.