گونه ای جدید از شرک/ کوروش پرستی!!+تصاویر

حضور در مقبره کوروش کبیر و لحظه ای درنگ در اقدامات او برای ایران باستان گرچه مایه افتخار و مباهات هر ایرانی است اما گاهی اوقات واکنش هایی را از سوی برخی هموطنان شاهد هستیم که نه جای تشویق بلکه تقبیح دارد، وطن پرستی نزد ایشان به شرک تبدیل شده است تا جایی که برخی از آنها به مقبره کوروش سجده می کنندو …؛ گویا معنای وطن پرستی و وطن دوستی اشتباه شده است.

به گزارش گروه وبگردیممتازنیوز، حضور در مقبره کوروش کبیر و لحظه ای درنگ در اقدامات او برای ایران باستان گرچه مایه افتخار و مباهات هر ایرانی است اما گاهی اوقات واکنش هایی را از سوی برخی هموطنان شاهد هستیم که نه جای تشویق بلکه تقبیح دارد، وطن پرستی نزد ایشان به شرک تبدیل شده است تا جایی که برخی از آنها به مقبره کوروش سجده می کنندو …؛ گویا معنای وطن پرستی و وطن دوستی اشتباه شده است.

اسلام فرموده است «نه افراط و نه تفریط»؛ افراط در وطن دوستی به وطن پرستی ختم می شود.

میهن پرستی نشانه مهر به هموطن و مهر انسان به خانه و خانواده‌ است. ما این واژه را برای پاس‌داری از ارزش خانه، خانواده، شهر، کشور و فرهنگ و اعتقادات به کار می‌بریم؛ در این‌ پرستش‌ها ما به انسان‌ حرمت می‌گذاریم. البته در نهایت،این‌ حس وظیفه‌شناسی مورد قبول و رضای‌ خداوند واقع می‌شود.(۱)

«حب الوطن من الایمان»، یعنی محبت به وطن «از» ایمان است، نه این که خودش ایمان است. کسی به وطنش محبت دارد که ایمان به خدا داشته باشد و معمولاً کسانی که شعار از «وطن» می‌دهند و ایمانی به خدا و اسلام ندارند، در کوچک‌ترین امتحان‌ها خود را می‌بازند و برای اندکی منافع بیشتر، زندگی راحت‌تر، دغدغه‌ی کمتر، درگیر نشدن با مسائل و مشکلات وطن و … قید همه چیز را می زنند. اما آن کسانی که به خدا ایمان دارند، ایستادگی کرده و با تحمل تمامی مشکلات و حتی استقامت تا پای شهادت، در حفظ و استیلای وطنشان کوشا هستند.

قرآن راجع به وطن دوستی می‌گوید: «أُخْرِجُوا مِنْ دِیارِهِم‏» (آل‌عمران/۱۹۵) پیداست علاقه به دیار یک علاقه‌ای است که وقتی دستش را گرفتی و از وطن بیرونش کردی، به او ظلم کردی. می‌گوید: «أُخْرِجُوا مِنْ دِیارِهِم‏» اما وطن پرستی مثل بت پرستی است. وطن دوستی بله، وطن پرستی شرک است مثل بت پرستی … (۲)

منابع:

(۱) مجله رشد معلم

(۲) درس هایی از قرآن


باشگاه خبرنگاران

تا این لحظه ۱۲نظر ثبت شده
  1. کامبیز:

    چه جالب! لباس احرام کوروش پرستان پیژامه قرمزه!

  2. لر:

    چقدر زورشون میاد خدا
    نه که میدونن دیگه حناشون رنگی نداره
    الان نویسنده فکر میکنه میره بهشت با این حرفاش
    ولی بدون هرکس عرب بپرسته و به آبا اجدادش پشت کنه بی غیرته
    عاینو به عربستان میگم که اگه ادعای مردی دارین دیگه نذارین ایرانیها که ما باشیم بیایم حج
    خواهش میکنم نذارید
    اتفاقا ما حسابی بیدار شدیم

  3. از نسل کوروش:

    سخت است فهماندن چیزی به کسی که منافعش در نفهمیدن آن است . درود بر روح پاک کوروش بزرگ . با شما عرب های ملخ خور باید مثل خودتون رفتار کرد . ولی کاری با مطلب مضخرفت ندارم ولی خدایی ساقیت کی بوده ؟؟؟

  4. یک ایرانی:

    وطن پرست نبوده ایم که به این روز افتاده ایم ، شهدا که جان شان را فدا کردند از میهنشان دفاع کردند و میهن پرستان واقعی شهدای ما هستند!

  5. مهرداد:

    برو بابا ملخ خور ساندیس خور وطن فروش تخم جن

  6. رامین:

    درود بر این افراد……
    تف به ذات هرچی عرب ملخ خوره….دینشون هم واسه خودشون

  7. woody_boy2005@yahoo.com:

    انان که با افکاری پاک و فطرتی زیبا در قلب دیگران جای دارند را هرگز هراسی از فراموشی نیست چرا که جاودانند

    * * * * * *جملات کوروش کبیر * * * * * *

  8. woody_boy2005@yahoo.com:

    سلام دوست عزیز مقاله ات رو خوندم وچند سوال پیش رو دارم .۱)اینکه سر یر مهر گذاشتن برای نماز پرستش گل ورس هست؟
    ۲)چرا ما به زریه وقبور بزرگان سجده می کنیم سبز می بندیم یهشون قسم می خوریم آیا این شرک هست؟تا حالا ندیدی که پدر ومادر شما برن سر قبر سیدی یا امامزاده ای دست یه زریه بکشن ودرخواست عفو وبخشش داشته باشند؟
    چرا ما به عربستان میریم وزیارت می کنیم آیا خدا فقط اونجاست؟
    چرا عربها وقتی ایرانی ها که رو مهر نماز میخونن با لگد مهراشونو پرت میکنند
    یا میخوان پرده کعبه رو بگیرن با اون هیکل درشتشون
    خواهر مادرامونو می زنندو پرت میکنند.
    کی بت پرست هست؟وکی مشرک هست ؟
    چه فرقی بین این سجده واون سجده هست؟
    کدام درست وکدام اشتباست؟مگه خدا از رگ گردن به انسان نزدیکتر نیست؟نیازی هست بریم مکه یا یریم سوریه یا مشهد برا اینکه دعامون مستجاب بشه؟
    بیاییم کمی فکر کنیم بجا اینکه دیگران رو انتقاد کنیم ببینیم چی دروست وچی نادرست.خاک ایران پاک هست وما میتونیم بر همه جاش بوسه بزنیم.هرجایی دعا کنیم.ما ها همه مشرک شدیم در ظاهر مسلمانیم
    هرچی که به نفع خودمون هست رو تفسیر نکنیم.قضاوت درست وصحیح انجام بدیم .بماند که انسانها در مقام قضاوت نیستن وفقط خدای یکتاست که میتونه قضاوت کنه ومشرف به همه امور هست چه اونی که صادقانه سجده میکنه وچه کسی که از روی ریا جای مهر رو رو پیشانی میذاره.خداوند یار ونگهدارتون باشه.

  9. کورش:

    توهم از جیره ومواجب بگیر های همین رزیم اخوندی وطن فروش هستی و گر نه دم از دین اعراب مار خوار وبیابون گرد ملخ خوار نمیزدی . گز این مار خوار اهرمن چهرگان ز دانایی شرم بی بهرگان

    • woody_boy2005@yahoo.com:

      سلام دوست عزیز مقاله ات رو خوندم وچند سوال پیش رو دارم ۱)اینکه سر بر مهر گذاشتن برای نماز پرستش گل ورس هست؟
      ۲)چرا ما به زریح وقبور بزرگان سجده می کنیم سبز می بندیم بهشون قسم می خوریم آیا این شرک هست؟تا حالا ندیدی که پدر ومادر شما برن سر قبر سیدی یا امامزاده ای دست یه زریح بکشن ودرخواست عفو وبخشش داشته باشند؟
      چرا ما به عربستان میریم وزیارت می کنیم آیا خدا فقط اونجاست؟
      چرا عربها وقتی ایرانی ها که رو مهر نماز میخونن با لگد مهراشونو پرت میکنند
      یا میخوان پرده کعبه رو بگیرن با اون هیکل درشتشون
      خواهر مادرامونو می زنندو پرت میکنند.این غیرت ما ایرانی ها رو بجوش نمیاره؟
      کی بت پرست هست؟وکی مشرک هست ؟
      چه فرقی بین این سجده واون سجده هست؟
      کدام درست وکدام اشتباست؟مگه خدا از رگ گردن به انسان نزدیکتر نیست؟نیازی هست بریم مکه یا یریم سوریه یا مشهد برا اینکه دعامون مستجاب بشه؟
      بیاییم کمی فکر کنیم بجا اینکه دیگران رو انتقاد کنیم ببینیم چی دروست وچی نادرست.خاک ایران پاک هست وما میتونیم بر همه جاش بوسه بزنیم.هرجایی دعا کنیم.ما ها همه مشرک شدیم در ظاهر مسلمانیم
      هرچی که به نفع خودمون هست رو تفسیر نکنیم.قضاوت درست وصحیح انجام بدیم .بماند که انسانها در مقام قضاوت نیستن وفقط خدای یکتاست که میتونه قضاوت کنه ومشرف به همه امور هست چه اونی که صادقانه سجده میکنه وچه کسی که از روی ریا جای مهر رو رو پیشانی میذاره.خداوند یار ونگهدارتون باشه. ازکوروش

      انان که با افکاری پاک و فطرتی زیبا در قلب دیگران جای دارند را هرگز هراسی از فراموشی نیست چرا که جاودانند

      * * * * * *جملات کوروش کبیر * * * * * *

      • علی:

        مسیح به اجازه خداوند مردگان را زنده می کند و بیماران را شفا می داد و این قدرت را خداوند در وجود پیامبر ان و امامان قرار داده و در قرآن نهی نکرده از مسیح شفانخواهید اگر بخواهید مشرک هستید بلکه مسیح را پسر خدا ندانیم بلکه از دوستان خدا بدانیم و مسئله دیگر سجده کردن خداوند به شیطان فرمان داد که به انسان سجده کن و شیطان از این کار منصرف شد اگر شیطان سجده می کرد مشرک بود آیا خداوند از شیطان خواست که انسان رابه عنوان شریک خدا قرار دهد و به او مقام نیمه خدایی بدهد و از روی شرک سجده کند نه بلکه سجده شیطان به انسان از نظر خداوند سجده مخلوقات از روی فروتنی و فرمان برداری از اشرف مخلوقات که همانا انسان است بوده است و در زمان حال امامان و پیامبران اشرف مخلوقات هستن و سجده حضرت یعقوب به پسرش حضرت یوسف ، و مبحث شفاعت در قر آن آمده در سوره منافقین شفاعت پیامبر به حال منافقین هیچ سودی ندارد این نشان می دهد پیامبر مقام شفاعت دارد این مطالب را اعراب وهابی سانسور می کنند و به شیعه برچسب شرک می زنند چون منافق هستن اصل سجده بر خاک زمین است چون جمع آوری خاک سخته از مهر استفاده می شود نه اینکه مهر خدا باشد این حرف دور از عقل است و این سنت پیامبر ان ومعصومین است که درخاک سجده می کردن حتی خداوند به شیطان امر کرد در خاک سجده کند

      • علی:

        خداوند همه جاست اما مسئله حج فرق می کند و احکام خود را دارد ۱٫رفتن حج عمره مستحب است اما حج تمتو واجب است۲٫وهر مسلمان یک بار واجب برود حج تمتو نه عمره۳٫هر مسلمان باید به سن تکلیف برسد تا به حج واجب برود۴٫هر مسلمان باید با پول خود به حج برود و به اندازه کافی پول داشته باشد و اگر نماز می خوانیم باید به سمت کعبه نماز خوانده شود نه به سمت امام زاده یا معصوم نماز خواند حتی در حرم امام رضا به سمت کعبه نماز می خوانند سجده بر مقبره کوروش کبیر برای یک مسلمان ایرانی هیچ باره معنوی نداره
        و چیز عجیبی است شاید برای زردشتی افتخار باشد و حدودا ۹۸% ایرانی ها شیعه هستن
        و کعبه متأسفانه دست آل شیطان افتاده به امید ظهور امام زمان نسل اعراب وهابی را منقرض کند

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.