گوگل افزودن شورت‌کات به مرورگر Chrome را محدود می‌کند

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

بسیاری از کاربران قدیمی اینترنتی در بخش فوقانی خود ابزارهای کاربردی و شورت‌کات‌های مربوط به پایگاه اینترنتی‌های مورد نظر خود را نگه می‌دارند تا در مواقع نیاز به راحتی سراغ آن‌ها بروند. اما این میان‌برهای کاربردی تا چه حد برای ما کاربرد خواهند داشت؟
 
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، از سیاست‌های شرکت گوگل کاملا مشخص است که در مرورگر Chrome هیچ تمایلی به نگه داشتن این حجم گسترده از شورت‌کات‌ها ندارد. 
 
بر همین اساس گوگل در بخش Chrome Web Store سیاست تازهی ارایه کرده است که به سبب آن قرار دادن شورت‌کات‌های در بالای مرورگر با یک هدف واحد محدود می‌شود. بنابراین، از هم‌اکنون الحاقات تازه به نوار ابزار گوگل غیرممکن می‌شود و افزونه‌های ثانویه که بخشی از کارکردهای هسته‌ای و اصلی را پوشش ندهند نیز در این بخش قرار نمی‌گیرند.
 
البته باید توجه داشت که این اقدام مراکز توسعه‌دهنده نرم‌افزاری که قصد افزودن ابزارهای خود به مرورگر Chrome را دارند، دچار مشکل می‌کند. اما شرکت گوگل تا ژوئن آینده به توسعه دهندگان نرم‌افزاری فرصت داده است تا فعالیت‌های خود را برای افزودن شورت‌کات به نوار ابزار کاهش دهند یا متوقف کنند.
 
اگرچه هیچ یک از مراکز توسعه‌دهنده نرم‌افزاری از این اقدام سختگیرانه پشتیبانی نمی‌کنند، اما اگر Chrome عاری از هرگونه ابزار اضافی باشد و به صورت منظم‌تر در اختیار کاربران قرار گیرد آن‌ها خوشحال‌تر خواهند شد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.