گوگل بخشی از موتورولا را فروخت

۲۵فروردین۱۳،

 

بخش دیگری از واگذاری ۱۲٫۵ میلیارد دلاری شرکت موتورولا به گوگل در حال انجام شدن است و این طور که مراکز خبری اعلم کرده‌اند، در این قسمت مدیریت یک بخش دیگر از موتورولا در اختیار گوگل قرار می‌گیرد.
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، شرکت Arris اعلام کرد که از وزارت دادگستری آمریکا تمامی مدارک قانونی و مجوزهای رسمی مورد نیاز را دریافت کرده است تا مدیریت واحد خطوط پهن‌باند Motorola Home از گوگل خریداری کند. این طور که در دسامبر ۲۰۱۲ اعلام شد، گوگل این مرکز را به قیمت ۲٫۳۵ میلیارد دلار به فروش می‌رساند که از این رقم ۲٫۰۵ میلیارد دلار به صورت نقد پرداخت شده است و ۳۰۰ میلیون دلار باقیمانده نیز هم‌اکنون به صورت سهام در اختیار گوگل قرار می‌گیرد. 
مرکز Arris اعلام کرد که کلیه مدارک قانونی برای واگذاری این بخش را در اختیار دارد و در تاریخ ۱۷ آپریل مدیریت مرکز Motorola Home را به صورت کامل از گوگل دریافت می‌کند.
پس از اتمام این قرارداد شرکت گوگل ۱۵٫۷ درصد از سهام شرکت Arris را در اختیار خواهد داشت. لازم به ذکر است، پس از آنکه گوگل خبر فروش این واحد از شرکت موتورولا را اعلام کرد، مرکز Comcast نیز رضایت خود را برای در اختیار گرفتن سهام Arris اعلام کرد. شرکت Arris نیز در پاسخ گفت که این مرکز ارایه دهنده خدمات کابلی می‌تواند با پرداخت ۱۵۰ میلیون دلار ۷٫۸۵ درصد سهام آن را در اختیار بگیرد و به همین میزان از سهم گوگل کاسته شود.
 

 

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.