گوگل بسته شده یا Https ؟

بعد از خبر بسته شدن گوگل و جیمیل که سر و صدای زیادی در محافل ایرانی و حتی خارجی داشت باید و نبایدهای زیادی عنوان شد اما در این میان برخی عنوان میکردند که گوگل برایشان بسته نشده با کمی بررسی متوجه شدیم که این افراد از پورت SSL گوگل استفاده نمیکردند و برای همین به راحتی برایشان تمامی صفحات گوگل باز میشد.در همین میان خیلی ها با انواع ترفندها نمی توانستند این پورت را غیرفعال کنند اما با ما همراه باشید تا یاد بگیرید چطور Https را در موتور جستجوی گوگل غیرفعال کنید.

توضیح کوتاه درباره پورت ssl گوگل :

گوگل از خرداد ۸۹ تقریبا اعلام کرد که از این بعد برای کاربرانی که برای انجام جستجو، با استفاده از اکانت خود، لاگین کرده‌اند، جستجوها و نتایج آن‌ها را رمزگذاری خواهد کرد. با رمزگذاری ارتباطات بین کاربران و سرورهای گوگل، از حمله snooping محافظت می‌شود. به گفته گوگل، از این بعد، برای تمام جستجوهای گوگل به غیر از جستجوی نقشه (map search)، از SSL استفاده خواهد شد.

قبل تر گوگل، استفاده از پروتکل SSL به عنوان پیش فرض در Gmail را در ژانویه ۲۰۱۰ آغاز کرده بود.

همچنین از آنجایی اتصالات SSL نیاز به زمان بیشتری برای ایجاد رمزنگاری بین مرورگر شما و وب سرور دارد ، لذا جستجو در حالت SSL ممکن است کمی کندتر از تجربه جستجوی گوگل در حالت بدون SSL باشد برای همین برخی دوست ندارند از این پروتکل استفاده کنند و ما در این قسمت به آموزش نجوه غیرفعال کردن این پروتکل در گوگل خواهیم پرداخت :

غیرفعال کردن در مرورگر فایرفاکس :

ابتدا به مسیر روبرو بروید :   Option -> General -> HomePage سپس در قسمت HomePage آدرس گوگل را بدون Https وارد کنید به این شکل (http://google.com) و ذخیره کنید سپس بر روی دکمه Home کلیک کنید تا صفحه مورد نظر را تست کنید.

اما میخواهید این باکس را به قسمت جستجوگر گوگل در فایرفاکس خود اضافه کنید تا جستجوهایتان هم بر اساس تنظیمات همین سایت انجام شود ، برای این کار ابتدا افزونه زیر را فایرفاکس نصب کنید . Add to Search Bar

گوگل بسته شده یا Https ؟

بعد از نصب و فعال سازی و ری استارت فایرفاکس کافیه دوباره بر روی آیکون HomePage کلیک کنید تا صفحه گوگل باز شود سپس در قسمت جستجو کافی است کلیک راست کنید و ” Add To Search Bar ” را انتخاب نمایید(طبق تصویر بالا) و براحتی از گوگل استفاده کنید .غیرفعال کردن در محیط جیمیل :

پس از لاگین در جیمیل وارد قسمت تنظیمات ” Setting ” شوید و در تب ” General ” در قسمت ” Browser connection ” بر روی ” Don’t always use https ” کلیک کنید و سپس ذخیره کنید .

گوگل بسته شده یا Https ؟

از نظر حرفه ای ها بهتر هستش که از این پورت استفاده کنید اما خب بخاطر برخی مشکلات شاید برخی به دنبال راحتی کار این پورت باشند .

قسمتی از نوشته های این مطلب مربوط به این وب بود .


مهدی موعود,ظهور۱۲,تصویر واقعی شیطان,دجال و فراماسونری

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.