گوگل رمز عبور را از پایگاه اینترنتی‌ها حذف می‌کند

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

شرکت گوگل اعلام کرد در حال کار کردن روی طرح تازهی است تا یکی از محصولات داخلی امنیتی خود را به یک سرویس کاربری و عمومی تبدیل کند و در نهایت فرآیند ورود رمز عبور برای دسترسی به خدمات اینترنتی را به طور کامل متحول نماید.
 
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این شرکت اینترنتی در پروژه تازه خود با شرکت امنیتی YubiKey همکاری‌هایی را آغاز کرده است تا در نهایت یک کلید USB تولید کند که می‌تواند به رایانه شخصی متصل شود و با مرورگر اینترنتی Google Chrome ارتباط برقرار کند.
با این روش زمانی که یک پایگاه اینترنتی اینترنتی شناسه کاربری و رمز عبور را از کاربر می‌پرسد، کاربر به راحتی شناسه و یک کد PIN چهار رقمی را وارد می‌نماید. مابقی فرآیند شناسایی کاربر توسط کلید USB ارایه شده توسط YubiKey صورت می‌گیرد.
 
شرکت گوگل به تازگی دستگاه امنیتی ویژه‌ای را در اختیار کارمندان قرار داده و نشریه Forbes در این خصوص نوشته است که روش ویژه ارایه شده این دستگاه را به یک ابزار امنیتی شخصی تبدیل می‌کند. 
اما روش تازه گوگل علاوه بر آنکه به وسیله رمز عبور و دستگاه سخت‌افزاری ایمنی پایگاه‌های اینترنتی را تقویت می‌کند، قادر است قابلیت‌های مرورگر اینترنتی Chrome را نیز افزایش دهد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.