گوگل و تلاش برای رفع اتهام جاسوسی

فروردین ۱۴۰۳ خبرگزاری‌ها- گوگل که به سبب همدستی با دولت آمریکا برای جاسوسی مستقیم از کاربران خدمات خود با فشارهای فراوانی مواجه است، دست به ابتکار عمل تازه‌ای زده است.

گوگل به تازگی یک گزارش مفصل منتشر کرده که در آن جزییات مربوط به تعداد پایگاه اینترنتی‌های شناسایی شده توسط این شرکت که حاوی بدافزار یا حملات فیشینگ می باشند درج شده است.

گوگل امیدوار است با اقداماتی از این دست به مشتریان خود ثابت کند که برای حفظ حقوق آنان جدیت کامل دارد و به هیچ وجه حاضر نیست اطلاعات شخصی اشخاص را در اختیار دیگران بگذارد و در مقابل برای تامین امنیت اشخاص احساس مسئولیت می‌کند. البته در مقابل، منتقدان گوگل می‌گویند انتشار یافتن چنین گزارش‌هایی چیزی را تغییر نمی‌دهد و گوگل کماکان به سبب همکاری با کاخ سفید در جهت سرقت اطلاعات شخصی کاربران و جاسوسی از عملکرد آنها مسئول است.

به هر حال گوگل در گزارش تازه خود دو دسته از پایگاه اینترنتی‌ها را از یکدیگر متمایز کرده است. یکی پایگاه اینترنتی‌های آلوده به بدافزار که نرم افزارهای مخربی را به طور مخفیانه بر روی رایانه های کاربران نصب می کنند. هکرها از این نرم‌افزارها برای سرقت اطلاعات حساس کاربران استفاده می کنند.

دسته دوم، پایگاه اینترنتی‌های فیشینگ می باشند که ظاهری قانونی دارند و به شیوه های مختلف کاربران را وادار می‌کنند تا اطلاعات کاربری خود در پایگاه اینترنتی‌های بانکداری و خرید الکترونیک دیگر را در این پایگاه اینترنتی ها وارد کنند.

در گزارش گوگل تصریح شده که این شرکت هر روز ۱۰ هزار پایگاه اینترنتی از این دست را شناسایی می‌کند و تعداد هر دو نوع پایگاه اینترنتی به طور کلی رو به افزایش است. گوگل مدعی شده که با اجرای درست این برنامه می‌توان از آلوده شدن رایانه‌های یک میلیارد کاربر اینترنت جلوگیری کرد.

IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.