گوگل پروژه X Phone را رها کرد

۲۸اردیبهشت،

 

شرکت گوگل با تصاحب موتورولا رویاهای ورود به دنیای سخت‌افزار بازار جهانی تلفن‌های همراه را در سر می‌پروراند و از مدتی قبل شایعه شده بود که در این زمینه روی پروژه‌ای ویژه با نام Google X Phone کار می‌کند. اما شایعات تازه انتشار یافته حاکی از آن است که این شرکت بزرگ اینترنتی پروژه یاد شده را رها کرده است.
 
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، به نقل از "سان چانگ زو"(Sun Chang Xu) یکی از تحلیلگران چینی فناوری، از ماه‌ها قبل شایعاتی در مورد پروژه X Phone گوگل انتشار یافت و چند روز قبل اولین تصاویر از این گوشی هوشمند روی پایگاه‌های خبری به انتشار یافتن رسید که در تمام این خبرها گفته می‌شود گوگل قصد دارد این محصول را در ۲۰ رنگ مختلف به دست کاربران برساند. اما این طور به نظر می‌رسد که گوگل پروژه تولید این گوشی هوشمند را کنار گذاشته است.
 
به گفته مرکز خبری GSMInsider، تولید گوشی هوشمند X Phone اولین بار در آگوست قبل مطرح شد که در شایعات اول گفته می‌شد این محصول در تاریخ ۱۵ می ۲۰۲۴ در کنفرانس سالانه Google 2013 I/O عرضه می‌شود.
 
فعالیت‌هایی که شرکت موتورولا در این یک سال انجام داد هم سبب شد تا بعضی کارشناسان به این نتیجه برسند که گوگل روی بیش از یک محصول کار می‌کند و قصد دارد با این کار توجه صاحبان گوشی‌های هوشمند اندرویدی را بیش از پیش به خود جلب کند. در همین راستا چندی پیش اولین تصاویر از گوشی هوشمند X Phone انتشار یافت که قابل ملاحظه بود.
 
اما به نظر می‌رسد که گوگل این روزها تاکید خود بر تکمیل و توسعه گوشی هوشمند X Phone را کنار گذاشته است و در عوض ترجیح می‌دهد پروژه‌های داخلی شرکت موتورولا را دنبال کند. زیرا شرکت گوگل فناوری و نوآوری لازم برای توسعه یک گوشی هوشمند پیشرفته را ندارد و به همین خاطر پس از ورود به بازار جهانی با شکست مواجه می‌شود.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.