گوگل Dart SDK 1.0 را منتشر کرد

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

امروز در کنفرانس Devoxx بلژیک، گوگل نسخه ۱٫۰ از Dart SDK، بعنوان مرورگر تقابلی این شرکت و همچنین مجموعه ابزاری متن باز، برای نرم افزار های تحت وب؛ را معرفی کرد. 
 
shutterstock_135168692
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، گوگل اعلام کرده است  که نسخه ۱٫۰ این زبان نرم افزاری را بعنوان انتقال به یک گزینه آماده تولید، برای طراحان وب در نظر گرفته است. پرده برداری از پروژه Dart اولین بار ۲ سال پیش و در اکتبر ۲۰۱۱ انجام شده بود.
 
از آن زمان تا به امروز، گوگل در حال کار با آداپتور  های اولیه برای پیشرفته تر کردن پروژه بوده است. در حقیقت، Dart SDK بر روی نمایان ساختن Pub package manager نیز کار می کند، مجموعه ای با بیش از ۵۰۰ زبان مختلف که توسط شرکت گوگل نوشته نشده اند، بلکه توسط طراحان ترد پارتی، نوشته شده اند.
 
طبق گفته گوگل، علاوه بر زبان برنامه نویسی اصلی، در Dart SDK 1.0، ابزار ها و کتابخانه هایی عرضه شده تا به طراحان در ساده تر، سریع تر و مقیاس پذیرتر کردن جریان کار کمک کند.
 
این مجموعه شامل ویرایشگر Dart نیز می گردد که با کامل کننده های کدها، refactoring کردن، اشکال زدای قوی، نکات اضافی، اخطار ها و غیره؛ محیطی مهندسی شده برای طراحان است که پایگاه کد خود را ارتقا دهند.
همچنین برای راحتی طراحی، dart2js نیز به کدهای Dart اجازه می دهد تا در مرورگر های پیشرفته بدون هیچ مشکلی باز شوند.
 
گوگل ماه ها بود که نمایش JavaScript عامل Dart را به تعویق انداخته بود.
 
می توانید اولین نسخه از Dart انتشار یافته از گوگل را از طریق dartlang.org دانلود کنید.
 

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.