گیلان و خراسان جنوبی پربارش و کم بارش ترین های کشور

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

از ابتدای سال آبی جاری تاکنون، استان های گیلان و خراسان جنوبی به ترتیب پربارش ترین و کم بارش ترین استان های کشور گزارش ممتاز به نقل از شده اند.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران استان گیلان با ۸۴۰ میلیمتر بارش از ابتدای سال آبی جاری تاکنون، عنوان پربارش ترین استان کشور را به خود اختصاص داده است.

میزان بارش استان گیلان در مقایسه با مدت مشابه سال آبی قبل، ۳۱ درصد کاهش و در قیاس با دوره درازمدت ۱۳ درصد کاهش داشته است.

براساس این گزارش ممتاز به نقل از، از ابتدای سال آبی جاری تاکنون استان کهگیلویه و بویراحمد با ۶۴۱ میلیمتر بارندگی، پس از گیلان در جایگاه دوم استان های پربارش کشور قرار گرفته است.

میزان بارش استان کهگیلویه و بویراحمد در مقایسه با مدت مشابه سال آبی قبل، ۱۷ درصد افزایش و در قیاس با دوره درازمدت هفت درصد کاهش نشان می دهد.

همچنین از ابتدای مهرماه سال قبل تاکنون، در استان چهارمحال و بختیاری ۶۳۲ میلیمتر بارندگی صورت گرفته که این میزان بارش در مقایسه با سال آبی قبل ۱۷ درصد افزایش یافته است و در قیاس با دوره درازمدت ۴۲ ساله پنج درصد کاهش نشان می دهد.

همچنین خراسان جنوبی کم بارش ترین استان کشور از ابتدای سال آبی جاری تاکنون گزارش ممتاز به نقل از شده است.

حجم بارش های استان خراسان جنوبی از ابتدای سال آبی جاری تاکنون، ۱۲۲ میلیمتر ثبت شده است.

میزان بارش استان خراسان جنوبی در مقایسه با مدت مشابه سال آبی قبل، چهار درصد افزایش و در قیاس با دوره درازمدت ۴۲ ساله شش درصد کاهش نشان می دهد.

پس از این استان، سیستان و بلوچستان با ۱۲۴ میلیمتر و یزد با ۱۳۴ میلیمتر بارندگی از ابتدای سال آبی جاری تاکنون، دیگر استان های کم بارش کشور گزارش ممتاز به نقل از شده اند.

میزان بارش استان سیستان و بلوچستان در مقایسه با مدت مشابه سال آبی قبل ۱۲۷ درصد افزایش و در قیاس با دوره درازمدت ۴۲ ساله ۱۳ درصد افزایش نشان می دهد.

براساس این گزارش ممتاز به نقل از، میزان بارش استان یزد نیز در مقایسه با مدت مشابه سال آبی قبل ۵۶ درصد افزایش و در قیاس با دوره درازمدت ۴۲ ساله ۴۳ درصد افزایش نشان می دهد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.