گیلان مرکز ارتباطی با منطقه است/ رونق اشتغال با محوریت بومی گزینی

رئیس جمهور گفت: استان گیلان مرکز ارتباطی ما هم با اتحادیه اوراسیا و هم با منطقه است، با زیرساخت هایی که در اینجا شروع شده و در نیمه راه است و کار در نیمه راه مانده و باید تکیمل شود و اولویت اشتغال با نیروهای بومی هر منطقه است.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از ایسنا، آیت الله سیدابراهیم رئیسی در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: توفیقی بود که با همکارانم امروز در گیلان حضور یابیم و دیدارهایی با نماینده اقشار مختلف مردم، مسئولین و مدیران ادارات داشته باشیم، دیدارهایی که مردم با بنده و اعضای هیات دولت داشتند و به بیان مشکلات شان پرداختند، از مردم گیلان هم به دلیل شرایط خاص کرونایی و عدم برگزاری اجتماع عمومی عذرخواهی می کنم.

وی افزود: امروز شرایطی قرار داریم که هم وضعیت ابتلا و هم فوتی ها کاهش یافته، گیلان از جهت همکاری در سطح کشور برای صیانت بخشی از جان مردم و تزریق واکسن رتبه خوبی دارد، امیدواریم نسبت ابتلا و فوتی ها به صفر برسد.

رئیسی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر آزادسازی سواحل دریای خزر، گفت: دستگاه های اداری باید بیش از دیگران خود را موظف به رعایت قوانین بدانند برای ایجاد و احداث بنا باید مقید به قانون باشند، وقتی آنها مجری قانون باشند مردم هم رعایت می کنند؛ تاکید دارم که ساحل یک حریمی دارد و طبیعتا در جهت احداث بنا باید رعایت شود و جاهایی که رعایت نکردند باید رعایت کنند لذا اگر دستگاهی مانع استفاده و آزادسازی سواحل برای مردم شوند باید قانون را رعایت کنند و اجرای این موضوع در شورای اداری هم مطرح شد و صرفا برای گیلان نیست وشامل مازندران هم می شود و ساحل برای همه هست.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر انتظار مردم در خصوص ارمغان این سفر، گفت: نسبت به همه مردم احساس مسئولیت می کنم، نسبت به آحاد مردم و کشور احساس مسئولیت داریم، مردم در استان گیلان مواهبی را دارند که باید قدردان این مواهب باشند؛ جنگل، دریا و خاک حاصلخیز و مردم خونگرم و پرتلاش، مفاخر، سرداران و شهدای گرانقدر نعمتهای این استان هستند؛ حفظ جنگل برای همه اهمیت دارد با هرگونه جنگل خواری و ساحل خواری باید مبارزه کرد نباید اجازه داد کسی به این گنجینه های الهی دست درازی کند، متاسفانه در برخی نقاط از رشت دیدم به درستی از این مواهب استفاده نمی شود.

رئیس جمهور تصریح کرد: دو رودخانه در رشت است که به درستی از ظرفیت آنها استفاده نمی شود و بجای اینکه دلنشین باشد برای مردم آزردگی ایجاد کرده لذا در این سفر تاکید کردیم تا این دو رودخانه و تالاب سریع احیا شود. حتما احیای این دو مورد با کارگروهی  پیگیری شود. یقین دارم در این قضیه شهرداری های منطقه فعال شود و به جد پیگیر احیای این موارد باشد.

رئیسی ادامه داد: مسئله دیگه پسماندهاست که بسیار مردم این خطه را اذیت کرده و موجب امراض شده، شرایط اصلا مساعد نیست، مدیریت پسماند بسیار ضروری است که در کشور باید رصد و پیگیری شود و در اولویت اختصاص بودجه و پیگیری قرار دارد.

وی اضافه کرد: مسئله فعال کردن بخش های دیگر در حوزه کشاورزی، دامداری، راه، حمل و نقل، ریل، در سفر اخیر به روسیه اگر یک مرکزیت برای منطقه پیدا کنیم، استان گیلان مرکز ارتباطی ما هم با اتحادیه اوراسیا و هم با منطقه است، با زیرساخت هایی که در اینجا شروع شده و در نیمه راه است و کار در نیمه راه مانده و باید تکمیل شود و اولویت اشتغال با نیروهای بومی هر منطقه است. در استان گیلان اقتصاد دریا، گردشگری، کشاورزی میتواند رونق اشتغال را در پی داشته باشد و جزو مستندات سفر پیگیری و اجرایی می شود.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.