یادداشت امیرحسین علم‌الهدی در پاسخ به اظهارات اخیر رییس سازمان سینمایی: امسال پایین‌ترین میزان بهره‌وری از سینما در ۳۳ سال گذشته را خواهیم داشت

شنبه, ۱۸ شهریور ساعت ۱۵:۲۰ کافه سینما

فرستادن به ایمیل چاپ

+ ۵

+ ۱

کافه سینما- امیرحسین علم‌الهدی: روز گذشته کافه سینما گزارشی از سخنان رییس سازمان سینمایی در مراسم افتتاح پردیس سینمایی هویزه منتشر کرد. امیرحسین علم الهدی، کارشناس اقتصادی سینما و مشاور پخش فیلم سینمایی بوسیدن روی ماه، در یادداشتی که برای کافه سینما فرستاده، به این سخنان، واکنش نشان داده است:

بنام خدا

رئیس محترم سازمان سینمایی کشور در مراسم افتتاحیه پردیس سینمایی هویزه که جای تقدیر دارد از مدیریت و کارکنان ساعی سینما شهر برای توسعه و بازسازی این پردیس مهم سینمایی در شرق کشور، دوباره فرموده اند که ضریب بهره وری سینماهای کشور ۹ درصد است و اصرار دارند که در کلیه فرمایش های‌شان این بهره وری را گوشزد نمایند! بهتر است بازهم به علم مهجور ریاضیات و آمار تاسی نماییم تا ببینیم شاخص های آماری چه می گویند.
در سراسر کشور حدود ۱۴۰ هزار صندلی سینمایی موجود است و چنانچه هر سینما فقط ۵ سانس نمایش در روز داشته باشند ظرفیت کامل سینمای ایران روزانه ۷۰۰ هزار نفر بلیط است و چنانچه در طول سال این رقم محاسبه گردد با ۳۵۰ روز فعال بودن سینمای ایران ، سالانه ۲۴۵ میلیون نفر می توانند ظرفیت کامل صندلی های سینما را در طول سال محقق نمایند. ۹ درصد این ظرفیت بعبارتی می شود ۲۲ میلیون بلیط در طول سال ! در حالیکه طبق جدول ذیل در طول دهه ۸۰ و ۲ سال اول دهه نود رسیدن به این آمار دست نیافتنی و جز آرزوها است:
امسال هم که فعلا با حدود ۵ میلیون نفر مخاطب طی ۶ ماهه اول درصد بهره برداری تا این زمان حدود۴ درصد نه ۹ درصد است و امسال قطعا به پایین ترین میزان درصد بهره وری طی ۳۳ سال گذشته خواهیم رسید( حدود ۹ میلیون مخاطب بمنزله ۴ درصد ضریب بهره وری آنهم با نگاه خوشبینانه)!

امیرحسین علم الهدی

Tags:

افزودن نظر

جوملا فارسی توسعه و پشتیبانی توسط گروه نرم افزاری جوملا
حامی پروژه ملی جوملا فارسی شرکت نوید ایرانیان


کافه سینما-آخرین اخبار و یادداشت های سینمای ایران و جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.