یادداشت: اولین دستور

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

فاطمه ملکی – عصرارتباط : واعظی اولین ابلاغیه رسمی را در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات صادر کرد. او پس از ورودش به این وزارتخانه، امضای وزیر سابق پای مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات درخصوص تغییر تعرفه خدمات مخابراتی را ملغی کرد. امضایی که با تصوراتی متفاوت از مدیران قبلی رگولاتوری و وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات پیشین انجام شده بود.
 
نامی معتقد بود شرکت مخابرات ایران زیان‌ده است و این را طی یک مصاحبه رسمی یکبار اعلام کرد و به همین سبب هم با وجود مخالفت‌های ۱۰ ساله دولت و مجلس برای افزایش تعرفه خدمات مخابراتی، سهامداران خصوصی مخابرات موفق شدند افزایش تعرفه و به طور کلی‌تر تغییرات قیمت در شبکه تلفن ثابت و همراه را اعمال کنند.
 
ظاهرا پشت پرده تغییر تعرفه‌ها مواردی وجود دارد که باید با نگاه جدی‌تری به آنها پرداخته شود. موضوعی که دولت در آخرین روزهایش با اغماض به آن نگریست.
 
حالا یکی از قدیمی‌ترین مدیرهای مخابراتی بر سر کار آمده است. او سرد و گرم مخابرات را در روزهای سختی چشیده که براساس گفته‌های خودش دیپلماسی خارجی، او را از حوزه مخابرات دور نکرده است. برهمین اساس هم امضای او پای نامه دستور توقف اجرای افزایش تعرفه‌ها و چراغ سبز شرکت مخابرات برای اجرای یکباره این دستور بدون هیچ‌گونه مقاومت سنتی، نوید روزهایی را می‌دهد که وزارت ارتباطات بدون وابستگی و لابی‌گری مدیران آن با نهادهای سرمایه‌گذار مخابراتی که علقه‌های عاطفی میان آنها برقرار بود،‌ درخصوص صنعت رو به رشد و پر از مخاطب فناوری اطلاعات و ارتباطات تصمیم‌گیری خواهد کرد.
 
صنعت فاوا چشم‌انتظار اجرای سیاست‌های دولت تازه در بدنه وزارت ارتباطات هم هست. وزارتخانه‌ای که گفته می‌شود قرار است از قهقرایی که در آن گیر افتاده، خود را نجات دهد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.