یادداشت/ بادبان‌های جشن خانه سینما برافراشته شد

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

مسعود میر: محمد بزرگ‌نیا به عنوان استاد فیلم‌های دریایی، پشت سکان کشتی جشن خانه سینما نشسته است تا بعد از دو دوره وقفه، شانزدهیمن جشن فعالیت‌های صنفی سینمای ایران را هدایت کند.

به گزارش سرویس سینما هنرآنلاین/

شهریور سال ۹۰ بود که اهالی سینما برای برگزاری جشن صنفی‌شان راهی میدان بهارستان شدند تا در عمارت نیمه ویران مسعودیه فرصتی بیابند برای لبخند به تلخی‌های بی‌شمار وضعیت سینمای ایران در آن سال‌ها. در شبی که جشن پانزدهم خانه سینما به دبیری کیومرث پوراحمد برگزار شد بسیار‌ها دربارهٔ شرایط بد سینمای ایران و تعطیلی خانه سینما سخن گفتند اما کمتر کسی فکر می‌کرد که همین گلایه‌ها عوارض سختی در پی داشته باشد. عوارضی که کمترین آن ادامه پافشاری دولت قبل بر تعطیلی خانه سینما و به تبع آن برگزار نشدن جشن این خانه در دو سال بعد بود. جشن پانزدهم خانه سینما در عمارت قاجاری تمام شد اما داستان اعتراض‌های اهالی سینما به پایان نرسید تا اینکه بالاخره رییس سازمان سینمایی دولت یازدهم توانست سناریوی تعطیلی خانه سینما را تغییر دهد.

خانه سینما که بازگشایی شد امیدها برای ادامه فعالیت‌های صنفی این خانه هم دوباره تازه شد و حالا خبر رسیده که با انتخاب دبیر جشن شانزدهم خانه سینما مقدمات برگزاری آن وارد مراحل جدی‌تری شده است. اهالی سینما می‌خواهند تا بعد از پشت سر گذاشتن خاطرات ناخوش جشنی بگیرند و بهترین‌های این یکی دو ساله سینما را انتخاب کنند و البته مهمتر از همه اینکه طولانی‌تر و با آرامش بیشتر لبخند بزنند.

شاید برگزاری چنین جشن‌هایی به تنهایی برای ادامه حیات سینمای بیمار کافی نباشد اما باید اعتراف کرد که وقتی پرچم فعالیت صنفی و کار گروهی برافراشته باشد احتمال رسیدن به شرایط مطلوب هم بیشتر خواهد بود.

حالا نام محمد بزرگ‌نیا به عنوان دبیر شانزدهمین جشن بزرگ سینمای ایران انتشار یافته و از همین امروز تا روز ۲۱ شهریور بسیار‌ها در انتظار برپایی این مراسم می باشند. مراسمی که هم بخاطر انتخاب بهترین‌های رشته‌های مختلف سینمایی حایز اهمیت است و هم به جهت رسمیت بخشیدن به آغاز دوباره فعالیت دومین اتفاق بزرگ سینمایی کشور بعد از جشنواره فیلم فجر.

خبر این انتخاب را رئیس و سخنگوی هیأت مدیره خانه سینما اعلام کرده است. فرهاد توحیدی گفته: در جلسه دوشنبه پانزدهم اردیبهشت ماه هیات مدیره جامعه اصناف سینمای ایران که با حضور کلیه اعضاء، بازرس و مدیرعامل خانه سینما برگزار شد، محمد بزرگ‌نیا ، کارگردان برجسته سینمای ایران به اتفاق آراء به عنوان دبیر شانزدهمین جشن بزرگ سینمای ایران برگزیده شد.

بنا به نقل از توحیدی قرار است در هفته آینده اعضای شورای سیاستگذاری و مدیر اجرایی جشن هم انتخاب شوند تا شانزدهمین جشن خانه سینمای ایران وارد مرحله پیش تولید شود. بزرگ‌نیا که ساخت “راه آبی ابریشم” ، “کشتی آنجلیکا” و “جنگ نفتکش‌ها” بیش از بقیه آثارش در اذهان مانده است و به عنوان استاد فیلم‌های دریایی شناخته می‌شود پشت سکان کشتی جشن خانه سینما نشسته است تا بعد از دو دوره وقفه،جشن فعالیت‌های صنفی سینمای ایران را هدایت کند.
 

انتهای پیام/

مسعود میر


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.