یادش به خیر

بسمه تعالی
یاد ایام بخیر
گاهی می‌شود با خود می‌گوییم یادش بخیر
گاهی بیاد می‌آوریم و لبخند بر لب‌مان می‌آید و یاد روزهای خوش و یا خاطرات خوب که در قدیم برایمان اتفاق افتاده می‌افتیم می‌گوییم یادش بخیر و گاهی دوست داریم برگردیم به زمان آن خاطره و یاد می‌کنیم آن اشخاص یا وسایلی که بودند و می‌گوییم یادش بخیر.

چه خوب بود خاطرات را می‌شد بازسازی کرد یا حداقل هر وقت دل‌مان گرفت از روزگار یا شرایط فعلی زود به زمان خاطرات رفت و خود را از مشکلات رها کرد و شاید تنها جمله‌ای که می شود گفت بگوییم یادش بخیر.

روزگار دارای پستی و بلندی می‌باشد یا دارای لحظات خوش و خوب و بد و ناگواری می‌باشد، اصلا زندگی دارای چنین خصوصیاتی است. گاهی لبخند و جشن و شادمانی و گاهی دارای  لحظاتی ناگوار و بد و لحظاتی بی‌روح و کسالت‌آور و خسته کننده که فقط دوست داریم بگذریم و رد بشویم و نه یادی از آن بکنیم.

زندگی دارای لحظات خوب وبد و کسالت‌آور و خسته کننده می‌باشد و گاهی در روز دوست داریم به گذشته برگردیم و تغییر دهیم آنچه را که می‌توانستیم یا کم‌کاری یا جبران کنیم اشتباهاتمان را و کلا زندگی بی‌نقصی را بسازیم، اما به خود که می‌آییم می‌بینیم که نمی‌شود و جز افسوس کاری نمی‌توانیم بکنیم و نیز می‌گوییم یادش بخیر.

اما اگر می‌توانستیم کارها پیش رو را طوری انجام بدهیم که در آینده افسوس آن را نخوریم یا بهترین کار را انجام بدهیم در لحظه چقدر خوب بود ولی نباید ناراحت شد چون ما احتیاج به تجربه داریم هم درست ببینیم و هم استفاده کنیم از تجربه دیگران و کمک کنیم تا آنچه را در آینده به آن برسیم به نحو احسن انجام دهیم.

حال امروز یا لحظه در آن هستیم. قطعا آینده گذشته‌مان است و زودتر از آنچه فکر کنیم آینده می‌رسد. چه خوب است اگر اکنون را یاد کردیم به خوبی بگوییم یادش گرامی یا یادش بخیر.

۰ دیدگاه ۴ بازدید ۱

باز نشر: اخبار ایران و جهان ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.