یادواره شهدا راهی برای مقابله با تهاجم فرهنگی بیگانگان

۲۳م آذر ،

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان گفت: برگزاری یادواره شهدا راهی برای مقابله با تهاجم فرهنگی بیگانگان است و با اشاعه ارزش‌های انقلاب اسلامی با برپایی یادواره شهدا می‌توان گام‌های مثبتی در فضای فرهنگی کشور برداشت.

 به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتیممتازنیوز، شعبانعلی رمضانیان در حاشیه یادواره شهید طالبیان و ۴۹۰۰ شهید فرهنگی استان همدان،‌با یادآوری این که گرامی داشت یاد و خاطره شهدا پس از انقلاب اسلامی همواره در دستور کار نهادهای انقلابی مانند سپاه پاسداران و بسیج بوده است اظهار داشت: طی چند سال اخیر اقدام بسیار خوبی در راستای انتخاب شهدای شاخص سال بر اقشار مختلف بسیج به عنوان الگوی آن قشر صورت گرفته که این روند در بسیج فرهنگیان نیز دنبال می‌شود.

وی افزود: شهید شاخص سال قبل در بسیج فرهنگیان “شهید محمد طالبیان” بود که به سبب دستیابی دشوار به آثار این شهید و نوپا بودن بسیج فرهنگیان در استان همدان یادواره شهید طالبیان به امروز (۲۳ آذر ماه ۹۱)موکول شد .

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان تصریح کرد: امروز یادواره شهید محمد طالبیان و ۴۹۰۰ شهید فرهنگی استان همدان با حضور وزیر محترم آموزش و پرورش و جمعی از مقامات لشگری و کشوری و استانی شهر همدان در حال برگزاری است .

وی هدف از برگزاری یادواره شهدا را حفظ یاد و خاطره آنان ، تجلیل از خانواده‌های شهدا، حفظ و نشر فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس، زمینه‌سازی برای ایجاد روحیه فداکاری، ایثار و شهادت در جامعه به ویژه نسل جوان،‌ارائه الگوی مناسب برای جوانان و گردآوری و نشر آثار شهدا در جامعه برشمرد و اظهار داشت: یکی از مشکلات موجود در شناساندن ابعاد مختلف شخصیتی شهدا به جامعه،‌ عدم امکان دسترسی عموم به آثار و زندگی‌نامه آن‌هاست که برگزاری این یادواره‌ها امکان شناخت آنان را برای مردم فراهم می‌کند .

رمضانیان،‌ برگزاری یادواره شهدا را راهی برای مقابله با تهاجم فرهنگی بیگانگان برشمرد و ادامه داد: با اشاعه ارزش‌های انقلاب اسلامی با برپایی یادواره شهدا می‌توان گام‌های مثبتی در فضای فرهنگی کشور برداشت.

وی از برپایی یادواره شهید محمود اخلاقی،‌ شهید شاخص بسیج فرهنگیان طی سال جاری و پیش از دهه فجر در استان سمنان خبر داد و یادآور شد: همانطور که شهید مطهری می‌گوید بسیار از اشخاص نسبت به جامعه حق دارند و برای پیشبرد اهداف آن نقش آفرینی می‌کنند، البته این نقش آفرینی با فراهم آمدن شرایط شکل می‌گیرد اما شهید تنها کسی است که با وجود عدم فراهم بودن شرایط ، به میدان آمده نقش آفرینی کرده و زمینه‌ساز به میدان آمدن سایر اشخاص خواهد شد، بنابراین شناساندن ارزش‌ها و ابعاد شخصیتی شهید به نسل جوان در حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

رمضانیان تصریح کرد: در شرایط کنونی که جامعه مورد تهاجم فرهنگی و اقتصادی دشمنان قرار گرفته یادآوری زندگی شهدا می‌تواند برای مردم تسکین دهنده بوده و روحیه حماسه آفرینی و از خود گذشتگی را در جامعه رواج دهد.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان در پایان شهید را بهترین پیوند دهنده در اقشار جامعه دانست و خاطرنشان کرد: هر یک از اقشار جامعه به اندازه‌ای که در پیشبرد اهداف آن موثر می باشند به نوعی خود را با جامعه پیوند می‌زنند و شهید می‌تواند بهترین الگو در این راستا باشد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.