یادواره فرمانده توپخانه سپاه برگزار می‌شود

۰۸اردیبهشت،

یادواره سرلشکر شهید حسن شفیع‌زاده فرمانده توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سه‌شنبه در مسجد پیامبر اعظم(ص) تهران برگزار می‌شود.

به گزارش حوزه دفاعی – امنیتی باشگاه خبرنگاران، یادواره سرلشکر شهید “حسن شفیع‌زاده” فرمانده توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سه‌شنبه، ۱۰ اردیبهشت ماه ساعت ۲۰ در مسجد پیامبر اعظم (ص) تهران واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از چهار راه قصر برگزار می‌شود.

سردار شهید حسن شفیع‌زاده در سال ۱۳۳۶ در محله لیل‌آباد تبریز به دنیا آمد؛ او پس از اخذ دیپلم متوسطه در رشته طبیعی، در سال ۱۳۵۵ برای گذراندن دوره آموزش سربازی به پادگان عجب‌شیر رفت و در سال ۱۳۵۷ برای اجرای فرمان امام خمینی(ره) پادگان محل خدمت سربازی‌اش را ترک کرد.

شهید شفیع‌زاده در ۲۱ بهمن ۱۳۵۷ برای حضور در مراسم استقبال تاریخی از حضرت امام(ره) به تهران آمد؛ وی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مسئول حفاظت از بیت شهید محراب آیت‌الله مدنی (ره) را بر عهده داشت و در جریان سرکوب غائله خلق مسلمان، شناسایی و سرکوب خوانین و فئودال‌ها در روستاهای آذربایجان شرقی و راه‌اندازی بخش رفاه سپاه تبریز و تأمین اقلام مورد نیاز مردم نقش بسزایی داشت.

این شهید در سال ۱۳۵۹ جانشین سردار شهید “مهدی باکری” در عملیات سپاه ارومیه شد؛ پاک‌سازی شهر اُشنویه و سایر شهرهای آذربایجان غربی از لوث ضدانقلاب و حضور در مناطق عملیاتی جنوب بخشی از فعالیت‌های شهید شفیع‌زاده است.

او در سال ۱۳۶۱ فرماندهی توپخانه سپاه را بر عهده گرفت و پس از حضور و هدایت آتش توپخانه در عملیات‌های الی بیت‌المقدس، رمضان، مسلم بن‌عقیل، والفجر مقدماتی، والفجر یک، والفجر ۲، والفجر ۴، خیبر، بدر، والفجر ۸، کربلای ۴، کربلای ۵، کربلای ۸ و کربلای ۱۰، سرانجام در هشتم اردیبهشت ۱۳۶۶ طی آخرین عملیات در منطقه ماووت به شهادت رسید.

انتهای پیام/ش


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.