یاد نگاشت‌ها ˝منصوره حسینی˝ رونمایی می‌شود

۲۱اردیبهشت،

در نمایشگاه آثار و یادمان‌های سه پیشکسوت و جریان‌ساز نقاشی نوگرای معاصر ایران برای اولین بار نقاشی‌های به نمایش درنیامده طی یک دوره چند دهساله، دست ‌نوشته‌ها، خاطرات مکتوب ˝منصوره حسینی˝به معرض نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش هنرآنلاین، در نمایشگاهی که به مرور بیش از شش دهه حضور مستمر، و اثرگذار سه ‌پیشکسوت نقاشی نوگرای معاصر ایران از دهه ۲۰ به بعد، استادان زنده‌یاد محمود جوادی‌پور، احمد اسفندیاری و منصوره حسینی درگالری خیال موسسه صبا برگزار می گردد.

در این نمایشگاه شمار بسیاری از آثار، رونمایی تعدادی از نقاشی‌های تاکنون دیده نشده، اسناد، وسایل و نیز کتب انتشار یافته در خصوص این سه هنرمند و مجموعه‌ای از آثار ودست نوشته ها ی متعلق به “منصوره حسینی” نیز به نمایش درخواهد آمد. این مجموعه که برای اولین بار ارائه می‌شود، شامل آثار پیشتر دیده شده و نیز شماری از تابلوهای تاکنون به نمایش درنیامده هنرمند، دست‌نوشته‌ها و خاطرات و یادنگاشت‌های ا و و نیز عکس‌ها و کاتالوگ‌های نمایشگاه‌های قدیمی وی خواهد بود.

این هنرمند که سال قبل عرصه هنر را از حضور خود خالی گذاشت از جمله هنرمندان تاریخ نقاشی نوین ایران بود ،که شیوه منحصرفرد خود را با مطالعه‌ای عمیق در میراث هنر اسلامی ایرانی کهن، الهام از نقش‌مایه‌های سنتی و تلفیق آن با برداشتی خلاق از امپرسیونیسم و پرداخت رنگ و فرم ارائه کرد. نگاه ویژه او به پشتوانه عرفان و حکمت معنوی در هنر ایرانی و اجرایی مدرن از آن یکی از ویژگی‌های برجسته کار او محسوب می‌شود.

 نمایش آثار “منصوره حسینی” همزمان با دو استاد نام‌آور و صاحب سبک دیگر “محمود جوادی‌پور” و “احمد اسفندیاری” از روز یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه ساعت ۱۶در نگارخانه خیال موسسه فرهنگی هنری صبا آغاز می‌شود.

علاقه مندان می توانند برای بازدید از این نمایشگاه به خیابان ولی عصر، خیابان طالقانی ، خیابان شهید برادران مظفر، شماره ۱۲۵ مراجعه کنند.

انتهای پیام/

۳۲/۳۲
 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.