یاد و خاطره امام راحل (ره) در پاکستان گرامی داشته شد

به گزارش ایرنا، در این مراسم که با حضور ‘علیرضا حقیقیان’ سفیر ایران به همراه کارکنان سفارت، خانه فرهنگ، معلمان، روسای نهادهای ایرانی مقیم و جمع کثیری از علاقمندان به آن حضرت حضور داشتند، یکی از استادان پاکستانی حوزه و دانشگاه و از مبلغان بین المللی به تبیین ابعاد شخصیتی امام راحل (ره) پرداخت.

دکتر راضیه نجفی در سخنانی گفت: اگر کسی در سیره عملی امام(ره) مطالعه و تحقیق کرده باشد، متوجه تجمع بسیاری از اوصاف حضرت امیرالمومنین علی ابن ابیطالب (ع) در فرزند صالحش یعنی امام خمینی(ره) خواهد شد.

وی افزود: از جمله صفات علوی که در شخصیت امام خمینی (ره) تجلی بسیار داشت، صفت شجاعت ، استقامت ، توکل و توحید عملی بوده است.

به گفته وی، دانش امروزی شخصیت هر فرد را شکل گرفته از سه عامل وراثت ، تربیت و محیط می داند ، که دو عامل نخست در شکل گیری امام خمینی(ره) موثر بوده ولی بعد سوم نتوانسته است بر روح و ذهن ایشان تاثیرگذار باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد که محیط نه تنها بر امام راحل تاثیر نداشته است بلکه امام توانسته بود با استفاده از دو بعد نخستین، خود بر محیط اطرافش تاثیر بگذارد که هدایت انقلاب اسلامی از این امر ناشی می شده است.

نجفی یادآور شد: درسی که امروز باید یاد بگیریم و روحیات امام راحل را به خود انتقال دهیم ، سیره عملی ایشان است که همچون امام و پیشوای خود امام علی(ع) ، به حکومت بعنوان یک ابزار نگاه می کرد و آنرا وسیله ای برای احقاق حق، برقراری عدل و انصاف در جامعه می دانست.

وی، سیره عملی امام خمینی (ره) را همان حکومت بر قلبها خواند که توانست با تمسک به ‘وحدت کلمه’ ارزش های اسلامی را درجامعه طاغوت زده آن زمان احیا کند و مانع از تفرق و جدایی مردم از یکدیگر شود.

پیش از سخنرانی این استاد، ابتدا تلاوتی چند از آیات قران کریم زینت بخش مجلس بود و سپس گروه سرود دانش آموزان مجتمع امام حسین (ع) اسلام آباد به خواندن سرودی در وصف امام راحل پرداخت و در ادامه مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نیز اشعاری در وصف حضرت امیر المومنین (ع) و امام خمینی (ره) در شب سیزدهم ماه رجب المرجب مصادف با شب ولادت امام اول شیعیان حضرت علی علیه السلام، قرائت کردند.

در پایان این مراسم به افرادی که در مسابقه فرهنگی ولایت و امامت شرکت کرده بودند به همراه آنانی که نامشان متبرک به نام ‘علی و امیر’ بود، جوایز نفیسی تعلق گرفت.

آساق**۱۷۸۹** ۱۰۹۵**۱۵۹۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۶۳۰۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.