یا تکلیف ۳۰۰ نفر را روشن کنید یا تکلیف مردم را!

۱۴م دیماه ،

پس از درخواست دادستان کل کشور از رئیس جمهور برای اعلام اسامی ۳۰۰ نفری که ۶۰ درصد پول کشور را گرفته اند و پس نمی دهند، الهام سخنگوی دولت اعلام کرد که در سال ۸۹ رئیس جمهور اسامی بدهکاران بانکی را طی نامه ای برای رئیس قوه قضائیه ارسال کرده است.

سخنگوی دستگاه قضا اما درمورد لیست ۲۵۰ نفره سال ۸۹ –که مورد ادعای الهام است – تصریح کرده که آن لیست، اسامی مفسدان اقتصادی بوده که بعضی از آنها هم مربوط به معوقه های بانکی بوده است اما اصولا نمیتوان آن فهرست را مفسد اقتصادی دانست!دادستان کل کشوراز تقسیم بندی معوقه های بانکی از منظر ریس جمهور نیز سخن گفته و در مورد سبب عدم دریافت وثیقه از گیرندگان وام های کلان و عدم نظارت مستمر ودقیق، مدیران بانکها ودولت را مورد سوال قرار داده است .
در مورد تقسیم بندی بدهکاران بانکی بخوبی می توان از لحن و ادبیات رییس جمهور فهمید که منظور احمدی نژاد بدهکاران موجه نیست.در این میان و در پاس کاری دو قوه این مردم می باشند که با ابهام نظاره گر این روند می باشند.
مردم می پرسند این اشخاص از چه مصونیت آهنینی برخوردارند که مسئله آنها در میدان قوای کشور پاس کاری می گردد؟ روشن است در حریان مجادلات بین قوا این دانه درشتها می باشند که با زرنگی از حاشیه امنیت خود به خوبی بهره برداری می کنند تا هم از استرداد پول ملت طفره بروند وهم از عقوبت کار خود رهایی پیداکنند!با این روند افکار عمومی بتدریج به این باور می رسد که اصولا قرار نیست با این گونه اشخاص برخورد شود و گرنه مسئله به این مهمی نباید در غبار بازی «کی بود ،کی بود ،من نبودم» به حاشیه برود!
مردمی که شاهد می باشند بانکها برای یک وام یک میلیون تومانی سخت گیریهای جدی دارند نمی توانند باور کنند که وام های میلیاردی بدون بررسی ،اعتبار سنجی و وثیقه های قابل قبول و مستحکم پرداخت شود مگر اینکه تبانی ، فساد و حمایتهای ویژه پشت سر این ویژه خواران باشد!

در یادداشت قبلی تصریح کردم که این ننگی است که قطعا باید از دامان نظام مقدس جمهوری اسلامی پاک شود و حقوق مردم نیز استیفا گردد.
مردم بطور جدی روند رسیدگی به« معوقه ها»را پیگیری می کنند و انتظار دارند این مسئله به سرنوشت مبارزه با مفاسد اقتصادی دچار نشود؛ که هم رهبری از روند این مبارزه رضایت ندارند و تا کنون بارها نارضایتی خود را ابراز کرده اند و هم مردم نمی دانند که سرانجام مفسدان اقتصادی چه شد؟
مردم در انتظار اقدام سریع ، صریح و تعیین کننده قوای مجریه و قضائیه در خصوص معوقه ها و تعیین تکلیف این ۳۰۰ نفر و۶۰ درصد پول ملت می باشند .اما اگر قرار نیست تکلیف این از ما بهتران را روشن کنید لااقل تکلیف مردم را روشن کنید و آنها را از سرگردانی و بی اطلاعی برهانید!

/۲۷۲۹۵

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.