یک مقام سازمان ملل: ایران در جلب مشارکت مردمی موفق است

‘ آجای چیبر’ روز سه شنبه در نشست مشترک با مسوولان و مجریان طرح ملی ترسیب کربن در بیرجند افزود: جلب مشارکت مردم یکی از اهداف اصلی سازمان ملل در اجرای پروژه ها است.

وی با اشاره به اجرای موفقیت آمیز پروژه ملی طرح ترسیب کربن در منطقه حسین آباد غیناب واقع در استان خراسان جنوبی گفت: تشکیل گروههای جامعه روستایی و بیمه مرتع از نکاتی است که در این پروژه ها دیده می شود و جلب توجه می کند.

نماینده مقیم برنامه عمران سازمان ملل در ایران نیز در این نشست با اعلام رضایت از اجرای طرح ترسیب کربن گفت: با همکاری سازمان جنگلها و نیز وزارت جهاد کشاورزی تلاش کردیم تا به جای دست اندر کاران دولتی بیشتر مردم در اجرای پروژه دخالت کنند و از نتایج مثبت آن بهره ببرند.

‘کنسوئلو ویدال’ افزود: پروژه ترسیب کربن طرحی با هدف کلی جهانی جذب کربن اتمسفری از طریق احیا مراتع بیابانی شده، ارایه مدلی برای افزایش بهره وری زمینهای مناطق خشک و نیمه خشک و مقابله با بیابانزایی از طریق احیا مراتع تخریب شده با مشارکت مردم در سطح کشور و منطقه است.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح ترسیب کربن محلی برای کسب درآمد مردم شده گفت: در مدت اجرای مرحله نخست این طرح مردم یاد گرفتند که چگونه با آن همکاری کنند.

او مشارکت مردم محلی، ایجاد اشتغال، کاهش فقر و افزایش درآمد مردم منطقه با توجه به نگاه اقتصادی طرح و تاثیر آن بر شاخص توسعه انسانی و مسایل زیست محیطی را از نتایج مثبت اجرای طرح ترسیب کربن در خراسان جنوبی برشمرد.

ویدال گفت: با توجه به موفقیت بسیار خوب طرح که با کمک ۷/۱ میلیون دلاری سازمان ملل متحد انجام شد مرحله دوم آن شامل یک دوره پنج ساله نیز با کمک ۱/۲ میلیون دلاری سازمان ملل متحد در سایر استانهای کشور جمهوری اسلامی ایران اجرا می شود.

۶۶۶/۶۶۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۴۷۳۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.