یک میلیون نفر در اردوهای مساجد و محلات کشور حضور دارند

سردار ‘مجید خراسانی’ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از آمادگی سه هزار گروه جهادی در دانشگاه‌ها، مساجد و محلات برای حضور در مناطق محروم را از برنامه‌های امسال بسیج سازندگی عنوان کرد و گفت: همچنین حدود دو میلیون نفر از جهادگران دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، مساجد و محلات برای طرحهای هجرت سه و حرکت‌های جهادی در سال ۹۱ اعلام آمادگی کردند.

وی اظهار داشت: علاوه برکارهای متنوع عمرانی، منابع طبیعی و آبخیزداری، ساخت مساجد و مدارس در طول سال و کمک به آبادانی کشور در مناطق محروم، از ابتدای تیر دو میلیون نفر از جهادگران آماده خدمت رسانی در ۲۰ هزار نقطه کشور بوده و سال جدید شاهد ابتکارات و تحول اساسی در این عرصه‌ها خواهیم بود.

سردار خراسانی تاکید کرد: علاوه بر اردوهای جهادی ۱۵ روزه در مناطق محروم، یک میلیون نفر از مساجد و محلات سراسر کشور در قالب اردوهای سازندگی و خدمت رسانی یکروزه تمرین کار و تلاش و خدمت رسانی می‌کنند.

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور اضافه کرد: اردوهای مساجد و محلات در ۹ عرصه ملی سازماندهی می شوند که بخش های پزشکی، عمرانی، فرهنگی و آموزشی، بهداشتی و کشاورزی از مهمترین آنها می باشد.

سردار خراسانی با اشاره به عملکرد سازمان بسیج سازندگی درسال ۹۰ گفت: سال گذشته یک میلیون و ۲۰۰ هزار جهادگر در اردوهای جهادی و هجرت خدمت ارایه کردند و دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر نیز در روستاهای محروم و دور افتاده از این خدمات بهره گرفته اند.

وی با اشاره به برنامه های امسال بسیج سازندگی گفت: اردوهای جهادی و طرح هجرت ۳ از نخستین روز تیر آغاز و تا پایان شهریور امسال ادامه خواهد داشت.

خراسانی، با اشاره به شعار امسال بسیج سازندگی با عنوان ‘کیفی سازی و توسعه حرکت های جهادی’، افزود: امسال با نوآوری و رویکردی پویا، فعالیت ها نسبت به سال گذشته افزایش یافته به طوریکه چهار میلیون نفر در اردوهای جهادی و هجرت ۳ شرکت می کنند.

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور یادآور شد: استان قزوین در الگو سازی مساجد و محلات بسیار مطلوب عمل کرده و امروز هم شاهد اعزام ۷۵ گروه به این اردوها در سطح استان هستیم.

۷۳۸۹/ ۶۱۴/ ۱۶۴۴/۵۰۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۷۸۵۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.