یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، ‘عباس قبادی’ روز شنبه در همایش تجلیل از فعالان صنعت و معدن و اصناف و بازاریان استان در سنندج افزود: تاکنون در ازای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاوزان ۷۴۰ میلیارد تومان به آنان پرداخت شده است.

وی با اشاره به صعود چهار پله ای کردستان در تولید گندم در سطح کشور گفت: این صعود نشان می دهد که مدیریت در استان کردستان کار آفرین بوده است.

قبادی تصریح کرد: این موفقیت در چهار سال گذشته نشان می دهد همیشه برای کارآفرینی نیاز به اعتبار و کمک مالی نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به طرح هدفمندی یارانه ها اشاره کرد و گفت: این تحول به خوبی توسط صنعت کاران، تجار، بازاریان و اصناف مدیریت شد و با همکاری آنان با موفقیت اجرایی شد.

قبادی افزود: شیطنت دشمنان و همراهان داخلی آن ها نگذاشت که این اتفاق مبارک به کام مردم شیرین شود .

وی به کاهش مصرف گندم از ۱۲ میلیون تن در سال ۸۸ به هشت و نیم میلیون تن در سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: بخش عمده ای از صرفه جویی بیش از سه میلیون تن در مصرف گندم در کشور حاصل اجرای هدفمندی یارانه ها است.

قبادی با اشاره به تشدید تحریم ها و شرایطی که دشمنان ایجاد کرده اند، گفت: در هیچ برهه ای از تاریخ سابقه نداشته است که بر علیه یک کشور این گونه دشمنی شود.

وی افزود: این حربه دشمن نیز با همدلی، دلسوزی و مدیریت کارآمد کارساز نخواهد بود و پشت سر گذاشته خواهد شد.

قبادی به وقفه ۴۵ روزه در واردات نهاده های دامی و افزایش قیمت مرغ و در نهایت کنترل این افزایش اشاره کرد و گفت: دشمن قصد دارد از شرایط پیش آمده نهایت بهره را ببرد که موفق نخواهد شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: مشتری مداری در کشور ضعیف است که تولید کننده ها باید در جلب رضایت مشتری سعی بیشتری کنند.

پک/۲/۵۷۰/۵۳۳/۳۲۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۱۸۱۴۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.