یک میلیون و۵۰۰هزار واحد مسکن شهری و روستایی به بهره برداری می رسد

‘سیدسعید سیدعلایی’ روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران بیرجند اظهار داشت: از این تعداد ۶۰۰ هزار واحد مسکن مهر در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر، ۱۲۰ هزار واحد مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر، ۱۸۰ هزار واحد در بافت فرسوده شهرها و ۳۰۰ هزار واحد در شهرهای تازه تاسیس و مابقی مسکن روستایی است.

وی گفت: درحال حاضر یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد مسکن مهر توسط این وزارتخانه مدیریت می شود که از این تعداد یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد در مرحله سفت کاری و مابقی نیز تاکنون به مرحله بهره برداری رسیده و تحویل متقاضیان شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: در بحث مسکن روستایی نیز ساخت دو میلیون و ۶۰۰ هزار واحد از سال ۸۴ در سطح کشور آغاز که تاکنون یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد آن افتتاح شده است.

وی اظهار امیدواری کرد، تا پایان سال جاری این رقم به یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد برسد.

وی از تبدیل وضعیت تمامی نیروهای شرکتی وزارت راه و شهرسازی تا پایان خردادماه خبر داد و گفت: این وزارتخانه یکی از ارگان‌های موفق در اجرای مصوبه هیات وزیران بوده که در اکثر استان‌ها این اقدام انجام شده است.

وی با اشاره به وجود ۲۵ هزار نیروی شرکتی در سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی افزود: تا پایان خردادماه تمامی نیروهای شرکتی تبدیل وضعیت می‌شوند.

سیداعلایی افزود: واحدهای مسکن مهر خراسان جنوبی همزمان با هفته دولت با حضور مسئولان کشوری به بهره برداری می رسند.

وی اظهارامیدواری کرد: جشن مسکن‌دار شدن تمامی متقاضیان مسکن تا پایان سال ۹۲ در استان خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.

۶۶۵/۱۱۰/۳۳۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۰۹۹۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.