یک هزار و ۲۰۳ اثر چاپ اولی در بخش مکتوب نمایشگاه قران عرضه شد

‘احمد کمالی نژاد’ روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا در مورد حضور ناشران در بخش داخلی و بین الملل بیستمین نمایشگاه بین المللی قران کریم گفت: پس از اعلام فراخوان استقبال خوبی از سوی ناشران به عمل آمد و با توجه به فضای محدود در مجموع ۲۰۳ ناشر داخلی و خارجی به همراه نمایندگی آنها در این دوره از نمایشگاه حضور یافتند.

وی با بیان اینکه تعداد ناشران در این دوره از نمایشگاه نسبت به دوره های قبل افزایش داشته است افزود : زمینه حضور ناشران در بخش بین الملل از نمایشگاه بین المللی کتاب فراهم شد که در این دوره برای اولین بار ۴۳ ناشر و نمایندگان آن در این رویداد فرهنگی حضور پیدا کرده اند.

مدیر بخش نشر مکتوب بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم حضور ناشران بین المللی را برای نخستین بار در بخش نشر مکتوب نمایشگاه قرآن را اقدامی مثبت ارزیابی کرد و گفت : در این بخش بیش از ۴ هزار عنوان اثر عرضه شده است.

وی حضور ناشران تهرانی و پس از آن استانهای قم و خراسان رضوی را در مقایسه با دیگر استانها قابل توجه خواند و اضافه کرد : پس از اتمام ثبت نام، ناشران همچنان برای حضور در نمایشگاه و گرفتن غرفه تماس داشتند که متاسفانه به دلیل محدودیت فضا این مهم بیش از این امکان پذیر نبود.

وی در مورد‌ آثار چاپ اولی عرضه شده در نمایشگاه گفت : بر اساس اطلاعات خانه کتاب و آمار ناشران از میان ۱۹ هزار و ۳۷۴ اثر عرضه شده، یک هزار و ۲۰۳ اثر چاپ اولی هستند.

کمالی نژاد محوریت موضوعی آثار ارائه شده را حوزه تخصصی دین اسلام ، علوم قرانی ، حدیث ، رجال ، معارف اسلامی و .. عنوان و تصریح کرد که این تخصصی نگری سبب می شود مخاطبان به راحتی آثار مورد نیاز خود را پیدا کنند.

وی در مورد کتابهای عرضه شده برای کودکان و نوجوانان گفت‌: کتابهای خوبی از سوی ناشران کیفی در زمینه علوم قرآنی و دینی برای نسل جوان در نمایشگاه عرضه شده است.

کمالی نژاد به تخفیف ۱۰ تا ۴۰ درصدی آثار در نمایشگاه اشاره کرد و افزود : میزان تخفیف به خود ناشران بستگی دارد اما تاسطح ۴۰ درصد را در نمایشگاه شاهد بودیم.

مدیر بخش مکتوب نمایشگاه بین المللی قران کریم در مورد عرضه کتابهایی برعلیه فرقه های نوظهور و وهابیت در نمایشگاه گفت: بخش ویژه ای نیز به این موضوع اختصاص داده شده و نشستهایی مرتبط با‌ آن نیز برگزار می شود.

وی برپایی این نمایشگاه را در طول سال موثر خواند و افزود‌: برگزاری این نوع نمایشگاه در استانهای دیگر تاثیر بسزایی در ارتقا فرهنگ و بینش دینی مردم در سراسر کشور خواهد شد.

بیستمین نمایشگاه بین المللی قران کریم تا ۲۴ مرداد در مصلی تهران برپاست .

فراهنگ **۱۶۳۰**۱۵۸۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۰۴۳۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.