یک هزار و ۵۰۰ فرصت سرمایه گذاری مشخص شده است

به گزارش خبرنگار ایرنا، ‘سید رضا فاطمی امین’ پنجشنبه شب در آیین گرامیداشت روز صنعت و معدن در تالار اجتماعات سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: از بین این تعداد فرصت سرمایه گذاری، یک هزار و ۳۰۰ موضوع بدون اولویت و ۲۰۰ موضوع دارای اولویت است.

وی افزود: پیش از این تعیین اولویت دو تا سه ماه طول می‌کشید اما هم اکنون در سه ثانیه صورت می گیرد.

معاون برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: از آنجایی که اولین گام در رسیدن به برنامه‌هابرنامه‌ریزی می باشد باید بدانیم که در برنامه چشم انداز ۲۰ ساله کشور، به عنوان مثال برنامه هایی در خصوص صادرات و واردات داریم یاخیر.

فاطمی امین گفت: هم اکنون کشوراز نظر صنعتی به حد میانگین جهانی رسیده است اما صنعت خوزستان با توجه به میزان جمعیت، باید بیشتر رشد کند.

وی اضافه کرد: برنامه راهبردی صنعت، معدن و تجارت در حال تدوین است و تلاش بر این است که این برنامه تا پایان شهریورماه سال جاری منتشر شود.

معاون برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت به راه اندازی وبگاه بهین یاب اشاره کرد و تصریح کرد: قصد داریم تمام اطلاعات و خدمات مربوط به فعالان صنعت، معدن و تجارت را در این وبگاه یکپارچه کنیم و با الکترونیکی کردن فرایندها، محیط کسب و کار را بهبود ببخشیم.

فاطمی امین ادامه داد: هم اکنون ۶۰۰ شهرک صنعتی در کشور فعال است در نتیجه نیاز کمتری به ساخت شهرک احساس می‌شود.

وی گفت: رشد اقتصادی و پیشرفت کشور بیش از سرمایه‌گذاری فیزیکی که منابع مالی زیادی را می‌طلبد، نیازمند رویکرد توجه به زیرساخت‌های نرم، تفکر و هوشمندی بیشتر است.

معاون برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهارداشت: هم اکنون کشور ایران در زمینه صنایع رتبه ۱۷، تولید خودرو رتبه ۱۳ و تولید سیمان رتبه هفتم دنیا را دارد.

فاطمی امین با اشاره به اینکه در حال حاضر آن چیزی که رشد اقتصادی ما را تضمین می‌کند ارزش افزوده و تولید کالاها با فناوری بالاست افزود: به همین دلیل وزارت صنعت، معدن و تجارت روی حوزه فناوری متمرکز شده است.

معاون برنامه ریزی استانداری خوزستان نیز در این آیین بر حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: به منظور تسهیل در ارائه مجوز سرمایه گذاری، مرکز سرمایه‌گذاری در منطقه کیانپارس اهواز راه اندازی شده است تا رسیدگی به سرمایه داران بهتر انجام شود.

‘اسماعیل عامری گلستان’ افزود: ازآنجایی که تسلط دولت بر اقتصاد استان مانعی برای توسعه و پیَشرفت اقتصاد منطقه است بنابراین باید راه هموارتری برای بخش خصوصی فراهم شود.

وی تصریح کرد: صنعتگران خوزستانی باید در راستای افزایش کیفیت کالاهای تولیدی خود گام بردارند و با این کار جوابگوی بازار داخلی باشند.

عامری گلستان با اشاره به اینکه افزایش بهره وری و کیفیت کالای تولیدی در شرایط تحریم ازسوی صنعتگران و تولید کنندگان داخلی ضروری است گفت: کیفیت پایین کالا منجر به عدم تمایل استفاده شهروندان به استفاده از کالای ساخت داخل و ترغیب آنان به کالاها و تولیدات خارجی می شود.

عامری‌ گلستان خاطرنشان کرد: با توجه به شعار امسال باید امکانات زیربنایی برای سرمایه گذاران فراهم شود و موانع موجود رفع و صدور مجوزها تسهیل شود. ک/۲َ

۷۱۶۱/۶۴۲

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۷۰۲۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.