یمنی‌ها تحقق اهداف انقلاب را خواستار شدند

almohit-7.jpg

صدها هزار یمنی با برگزاری تظاهراتی در استان‌های این کشور بار دیگر بر ادامه تلاش‌هایشان برای تحقق کامل اهداف انقلاب و محاکمه عاملان حمله به تظاهرکنندگان این کشور در انقلاب یمن تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه اماراتی الخلیج، صدها هزار تن از مردم یمن روز جمعه با برگزاری تظاهراتی گسترده در استان صنعاء و شماری دیگر از استان‌های این کشور بار دیگر بر خواسته‌های خود مبنی بر برکناری بقایای رژیم سابق از پست‌های دولتی و نهادهای نظامی تاکید کردند.

تظاهرکنندگان در این تظاهرات که در میدان‌های التحریر، التغییر و الحریه در صنعاء برگزار شده بود با سر دادن شعارهایی از مقامات این کشور خواستند تا عاملان کشتار و حمله به تظاهرکنندگان انقلاب یمن را مجازات کنند.

در تظاهرات مذکور که در خیابان “الستین” در مجاورت کاخ ریاست جمهوری این کشور برگزار شد، شرکت‌کنندگان با سر دادن شعارهایی و حمل دست نوشته‌هایی اعلام کردند باقی مانده چهره‌های رژیم سابق از جمله احمد علی عبدالله صالح، پسر علی عبدالله صالح، دیکتاتور سابق یمن در حقیقت خیانت به خون شهدای انقلاب یمن است.

“شوقی القاضی”، خطیب جمعه یمن و یکی از اعضای پارلمان این کشور نیز طی اظهاراتی درباره مراحل انقلاب یمن از آغاز تاکنون از مردم این کشور خواست تا در کنفرانس ملی که قرار است در نوامبر آتی برگزار شود، شرکت کنند.

وی گفت: تا زمانی که دشمنان ملت یمن از جمله بقایای رژیم سابق بر سر پست‌های دولتی باشند، این کنفرانس به موفقیتی دست نخواهد یافت.

کمیته سازمان‌دهی جوانان انقلاب یمن نیز به نوبه خود از احزابی که طرح شورای همکاری خلیج فارس را امضا کرده بودند و نیز گروه های سیاسی یمن خواست تا برای تحقق اهداف انقلاب و خروج از بحران یمن در کنفرانس ملی مذکور حضور یابند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.