«یه حبه قند» کتاب شد

۲۶م دیماه ،

فیلمنامه «یه حبه قند» فیلمی به کارگردانی و نویسندگی رضا میرکریمی همراه با عکس های فیلم، مصاحبه با کارگردان و اظهار نظر چهره های فرهنگی و هنری توسط انتشار یافتنات سوره مهر انتشار یافت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از  سوره مهر؛ پوسترها و عکس‌ها هنری این مجموعه سینمایی، به همراه مصاحبه اختصاصی با میرکریمی و همچنین نقطه نظرات تعدادی از شخصیت‌های فرهنگی و هنری دربارهٔ فیلم، اهم مطالب تشکیل دهنده این اثر است. 
بر این اساس، از بخش‌های جالب این کتاب، نظرات بعضی از هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر در باره این فیلم است. مجید مجیدی (نویسنده و کارگردان) فیلم یه حبه قند را جزو آثار ماندگار در تاریخ سینمای ایران دانسته است. بهروز افخمی (نویسنده و کارگردان) این اثر را ایرانی‌ترین فیلمی ذکر کرده که تا به حال دیده است. احمد مسجد جامعی (وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی) فیلم میرکریمی را اثری دانسته که تصویر آشنایی از ایران با وفاداری به جغرافیایی خاص نشان می‌دهد و … . 
آنچه در این فیلمنامه انتشار یافته گردآمده، آخرین تغییرات متن تا لحظه اجرا، به همراه چند جمله بسیار کوتاه که در مراحل صداگذاری اضافه شده است. طبیعی است که بعضی بداهه‌گویی‌های بازیگران، که در صحنه‌های شلوغ تر، صرفا برای پر کردن فضای بازی‌شان هم زمان با جملات اصلی آمده، در متن نیست. 
جملاتی هم که گاه همزمان توسط بازیگران ادا می‌شوند و یا پیش از پایان، زیر جمله‌ بازیگر دیگر ادامه می‌یابد، در متن چاپی به شکل کامل و مجزا آمده است. 
لازم به ذکر است؛  سوره مهر کتاب فیلم نامه «یه حبه قند» را در ۲۵۰۰ جلد و در قطع وزیری منتشر کرده است. /ص
 
 


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.