یه روز سیری محمد کیوان در نگارستان آن

۲۹خردادماه،

محمد کیوان، مجموعه نقاشی تازه خود با عنوان ˝یه روز سیری˝ را در نگارستان آن به نمایش می‎گذارد.

این نقاش جوان در گفت‎وگو با خبرنگار بخش هنرهای تجسمی هنرآنلاین، دربارهٔ نمایشگاه تازه خود توضیح داد: در این نمایشگاه ۱۳ تابلوی نقاشی ۷۰ در ۷۰ به نمایش گذاشته می‌شود که همه آنها با تکنیک رنگ روغن کار شده‌اند.

وی دربارهٔ عنوان نمایشگاه و سبب انتخاب آن نیز اظهار کرد: موضوع این نمایشگاه و همین‌طور عنوان آن را از عبارت دژاوو به معنای دوباره بینی انتخاب کرده‌ام. در واقع این نقاشی‌ها همانند خوابی که فردی دیده و حوادثی در بیداری برای او مشابه آنها به نظر می‌رسد، دربارهٔ تکرار است و البته از میان همه مقوله‎های تکراری من تاریخ را انتخاب کرده‌ام.

این نقاش جوان با بیان اینکه همه ما اشتباهات تاریخی پدران خود را به شکل موروثی تکرار می‎کنیم افزود: البته شاید این امور لزوما اشتباه نباشند اما پدران ما با آنکه خود آنها را انجام داده‌اند ما را از انجام آنها نهی می‎کنند و در واقع فرزندان خود را اشخاص سیری می‎پندارند که قدر شرایط موجود را نمی‎دانند.

کیوان همچنین گفت: این روز سیری معنای دیگری نیز برای من داشت یعنی روزی که به بوی سیر آغشته است، همچون کسی که سیر خورده است و با شادی وارد یه مکان عمومی می‎شود. در واقع این شادی تنها برای اوست زیرا دیگران قطعا از بوی نامطبوع دهان او روز خوبی نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه نقاشی‎های این مجموعه را از روی عکس‌های خانوادگی کشیده است، افزود: این عکس‎ها که در واقع روزهای سیری و خوشی اشخاصی را شامل می‌شود و از قبل از انقلاب تا کنون را می‎نمایاند. من زاویه این عکس‎ها را تغییر دادم و با استفاده از آتها نقاشی کشیدم.در واقع این ها روزهای خوش گذشتگان است که سبب شده وضعیت امروز ما این شکل را داشته باشد.

محمد کیوان متولد ۱۳۶۸ در تهران است و این چهارمین نمایشگاه انفرادی اوست. کیوان تا کنون برنده چندین شده است که از میان آنها می‎توان به طراح برگزیده جشنواره هنرهای تجسمی جوان سال ۸۹ اشاره کرد.
نمایشگاه “یه روز سیری” از ۷ تا ۱۹ تیرماه در نگارستان آن برگذار می‌شود و علاقه‎مندان به تماشای این آن می‌توانند به ونک، خیابان سئول پلاک ۴۰ مراجعه کنند.

انتهای پیام
۶۵/۳۲

 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.