یکصد سال گرافیک معاصر ایران منتشر می‌شود

۲۷ آبان ،

کتاب ˝تاریخ یکصد سال گرافیک معاصر ایران˝ با نگاهی جامع به این هنر تدوین شد.

به گزارش تفسیری هنرآنلاین  ‌این کتاب بانگاهی جامع به این هنر و با نظارت و مقدمه ای از “آیدین آغداشلو” و “ابراهیم حقیقی” تدوین شده است.

محمد اردلانی و ارش تنهایی کارهای پژوهش و تالیف کتاب “تاریخ یکصد سال گرافیک معاصر ایران”  را انجام می‌دهند و در حال حاضر فصل اول دفتر اول این کتاب که  شامل طراحی جلد، بیلبوردها، لگو و آثار گرافیکی است آماده شده است. کتاب اول در دو جلد و در قالب ۲۰۰ تا ۳۰۰ صفحه تدوین شده که شامل نگاه تاریخی با عنوان “روند طراحی پوستر در ایران” و نگاه هنرمند محور با عنوان “معرفی هنرمندان طراح پوستر ایران” است.

فصل دوم این کتاب نیز طی فراخوانی که برای گردآوری آثار پوستر از هنرمندان،ارگان ها و همه سازمان ها و نهادهایی که اقدام به تهیه وانتشار پوستر کرده اند،منتشر شده تهیه می گردد .

 علاوه بر این نمایشگاهی در اوایل سال آینده(۹۲) از ۱۰۰ تا ۱۵۰ اثر منتخب از میان پوستر ارسالی در موزه هنرهای معاصر و یا خانه هنرمندان برگزار خواهد شد.

فصل تاریخی این کتاب،کاری پژوهشی درزمینه گرافیک سنتی ایران از پیش از قاجار تا امروز است.ضمن اینکه به نحوه شکل گیری هنر طراحی پوستر پیش و بعد از انقلاب اسلامی نیز پرداخته می گردد.این کتاب قرار است اردیبهشت منتشر شود.
 

انتهای پیام/۳۱


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.