یکصد کشور جهان کالاهای خود را از طریق ایران ترانزیت می کنند

شهریار افندی زاده روز چهارشنبه در آیین بهره برداری از مجموعه تجاری پایانه مرزی بازرگان آذربایجان غربی افزود: این تعداد کشور در سالهای اخیر ، ایران را به عنوان بهترین، مطمئن ترین و سریعترین راه وصول به بازارهای آسیایی و اروپایی شناخته اند و کالاهای خود را از این طریق انتقال می دهند.

وی اضافه کرد: در سه سال گذشته ، میزان ترانزیت از ایران ۷۵ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به رشد ۲۵ درصدی جایجایی کالا در جاده های ایران اظهار کرد: در پنج ماهه نخست امسال ، پنج میلیون تن کالا در جاده های کشور جایجا شده اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: میزان جابجایی کالا در حال حاضر ۳۵ درصد بیشتر از پیش بینی های برنامه پنجم توسعه اقتصادی ، اجتماعی کشور بوده است.

افندی زاده در ادامه حمل و نقل را زیرساخت اقتصاد کشور عنوان کرد و گفت: خوشبختانه در سالهای اخیر برنامه ها و طرحهای خوبی در راستای توجه به حوزه راهها در کشور اجرایی شده است .

وی پایانه های مرزی را ظرفیتی قابل توجه در اقتصاد کشور و در راستای توسعه پایدار ایران اسلامی ذکر کرد و ادامه داد: در این خصوص برنامه ریزی ویژه ای برای توسعه این پایانه های مرزی انجام شده است که پایانه مرزی بازرگان در این خصوص از جایگاه خاص و ویژه ای برخوردار است.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور اضافه کرد: پایانه مرزی بازرگان ، دروازه ورود ایران به اروپاست که در حوزه واردات رده نخست کشور و در حوزه ترانزیت کالایی در رده سوم کشور ایستاده است.

وی اظهار امیدواری کرد، با تلاش دولت، ظرفیت های این پایانه بیشتر مورد توجه قرار گرفته و بیش از پیش توسعه یابد.

۸۱۳۶/۵۸۳

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.