یکهزار و ۴۰۰ نفر عضو صندوق اعتباری حمایت از هنرمندان و خبرنگاران

۲۰م آذر ،

مدیرکل ارشاد استان همدان اعلام کرد: تاکنون هزار و ۴۰۰ نفر عضو صندوق اعتباری حمایت از هنرمندان، نویسندگان و خبرنگاران استان شده‌اند.

به گزارش هنرآنلاین، خسرو بیات با اعلام این خبر گفت: ۹۹۶ نفر از اعضای این صندوق و اشخاص تحت تکفل آنها در استان بیمه شده اند و ۳۰۰ نفر از هنرمندان، نویسندگان و خبرنگاران عضو صندوق نیز از مزایای بیمه تکمیلی صندوق استفاده می کنند.

بیات ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان سالانه مبلغ ۱۴۴ میلیون تومان به عنوان تسهیلات حمایتی برای حق بیمه هنرمندان، نویسندگان و خبرنگاران و خانواده های آنها پرداخت می کند.

وی با بیان اینکه ۶۰۰ نفر از اعضای این صندوق در همدان از کارت عضویت برخوردارند، اضافه کرد: به تازگی کارت عضویت ۴۰۰ نفر از اعضای صندوق اعتباری حمایت از هنرمندان و نویسندگان همدان صادر شده است و ۲۴۵ نفر نیز برای عضویت در این صندوق تکمیل پرونده و معرفی شده اند.

به گفته بیات هنرمندان رشته های تئاتر، سینما، موسیقی، تجسمی، شعر و ادبیات، فعالان قرآنی و خبرنگاران می توانند از مزایای صندوق اعتباری حمایت از هنرمندان و نویسندگان بهره مند شوند.

وی در خصوص تسهیلات پرداختی در قالب وام به اعضای صندوق اعتباری حمایت از هنرمندان و نویسندگان گفت: تاکنون ۵۸۵ نفر از وام های بدون بهره با اقساط بلند مدت صندوق به مبلغ یک تا ۳ میلیون تومان بر اساس امتیازبندی های انجام شده بهره مند شده اند و برای ۱۲۰ متقاضی وام تشکیل پرونده شده است. 

انتهای پیام/


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۲نظر ثبت شده
  1. محمد علی پسندیده:

    اینجانب عضو صندوق اعتباری هنر بوده و دارای کارت اهل قلم میباشم و همچنین پدیدآورنده کتاب شعر دو زبانه گیلکی و فارسی (سرزمین مادری من)از رشت میباشم لذا تقاضا دارم در خصوص اخذ کارت هنرمندان و پوشش بیمه صندوق هنر راهنماییم فرمایید سپاسمندم

  2. sina:

    ضمن تقدیراززحمات دست اندرکاران خانه موسیقی جهت حمایت ازقشرهنرمندخدمتگذارجامعه.عرض مسولین محترم میرسانم نهایت حمایت ازهنرمندان راداشته باشید چون نقش مهمی درجامعه ایفامیکنند.ازلحاظ بیمه.حمایت مالی .مخصوصابه فکرمسکن هنرمندان باشیددوما گروهی هستیم باسابقه بیست سال وبالاترحالاهم چهل وچندسال ومتهل درحالیکه فقط ازاین بخش نامه بیمه هنرمندان حدود۶سالی است استفاده میکنیم مشکل اینجاس این گروه کی بازنشسته میشودمسولین محترم عنایت کنندحق بیمه ماوسال های قبلی راحساب کرده وازاعضا بگیرند وسابقه حساب کرده وبه بازنشستگی این گونه اعضای هنرمند باشند.حجت یکانی عضوخانه موسیقی شماره تماس۰۹۱۴۳۴۳۴۶۶۹

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.