یکی از بلندترین ساختمانها در جهان +تصاویر

هتل «ریوگیونگ» در «پیونگ یانگ» کره شمالی، که از سال ۱۹۹۲ میلادی، دولت و مهندسان شهری در حال ساخت آن هستند، بلندترین ساختمان تکمیل نشده در جهان به شمار می رفت

هتل «ریوگیونگ» در «پیونگ یانگ» کره شمالی، که از سال ۱۹۹۲ میلادی، دولت و مهندسان شهری در حال ساخت آن هستند، بلندترین ساختمان تکمیل نشده در جهان به شمار می رفت که اکنون بعد از چند سال توقف مهندسان شروع به ساخت آن کردند.

داستان این هتل به سال ۱۹۸۷ برمیگردد ، وقتی که دولت کره شمالی ساخت این بنا را با هزینه تخمینی ۷۵۰ میلیون دلار ، یعنی ۲% کل تولید ناخالص ملی این کشور آغاز کرد ( در مقایسه با ۲% تولید ناخالص ملی آمریکا که ۲۲۰ میلیارد دلار است) .ساخت این هتل جوابی بود به ساخت آسمانخراشهای دیگر آسیا بالاخص ، آسمانخراش هتل استمفورد که توسط کره جنوبی در سنگاپور ساخته میشد . کره ای ها انتظار داشتند ساخت این آسمانخراش-هتل ، به عنوان اولین قدم پای سرمایه گذاران غربی را به کشورشان باز کند. دولت کره شمالی آنقدر به این پروژه افتخار میکرد که حتی قبل از اینکه پروژه آغاز شود، آن را به تمام نقشه های رسمی شهر افزود و قبل از اینکه پروژه به نیمه برسد تمبرهای پستی آن را منتشر کرد .

روزگار نو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.