یکی از رهبران ارشد القاعده در الجزایر کشته شد

۲۹ آبان ،

یکی از رهبران ارشد “القاعده در مغرب اسلامی” به همراه سه تن دیگر از شبه نظامیان القاعده توسط نیروهای الجزایر در یکی از مناطق جنوبی این کشور کشته شدند.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، در وب پایگاه اینترنتی خبری تی اس ای به نقل از یکی از منابع امنیتی اعلام شده، پزشکی قانونی هویت یکی از این سه شبه نظامی را تشخیص داده است. این شبه نظامی “مخفی رابح”، ۴۵ ساله بود که به “شیخ عبدالناصر” نیز معروف بود.

این منبع خبری اعلام کرد، شیخ عبدالناصر اهل منطقه‌ای واقع در ۵۰ کیلومتری شرق الجزایر بود. وی به سبب رابطه نزدیکش با “عبدالمالک دروکدل”، یکی از رهبران القاعده در مغرب اسلامی شناخته شده بود. شیخ عبدالناصر همچنین فرمانده شبه نظامیان القاعده در ناحیه کابیلی بود.

در ماه مارس سال جاری میلادی یکی از دادگاههای الجزایر مخفی رابح را به صورت غیابی به همراه دروکدل و دو تن دیگر از شبه نظامیان القاعده که تحت تعقیب بودند به مرگ محکوم کرد.

در ادامه این گزارش تفسیری آمده است که پزشکی قانونی الجزایر همچنان در حال بررسی جسد دو تن دیگر از شبه نظامیان القاعده است تا بتواند هویت آنها را نیز تشخیص دهد.

احتمال دارد که این دو تن نیز از اعضای اصلی القاعده در مغرب اسلامی باشند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.