یک‌سوم کاربران ویندوز از نسخه XP استفاده می‌کنند

۱۳خردادماه، خبرگزاری‌ها- در حالی که مایکروسافت تمام تلاش خود را برای بازنشسته کردن ویندوز XP انجام داده، هنوز در این زمینه موفقیت بسیاری کسب نکرده است.

تازه ترین بررسی های موسسه Net Applications نشان می دهد ویندوز XP که در آگوست سال ۲۰۰۱ عرضه شده بود هنوز محبوب ۳۷٫۷۴ درصد از کاربران نسخه های مختلف ویندوز در سراسر جهان است. البته این رقم نسبت به درصد ۳۸٫۳۱ درصدی ماه آوریل کاهش مختصری نشان می دهد.

شرکت دل هم به تازگی بررسی هایی انجام داده که نشان می دهند بسیاری از کاربران رایانه ها و لپ تاپ های ساخت این شرکت در ماه های اخیر مهاجرت از ویندوزهای ایکس پی و ویستا را به ویندوز ۷ آغاز کرده اند. بر همین اساس ویندوز ۸ چندان در میان کاربران محبوبیت ندارد و استفاده از آن رشد چندانی هم نداشته است.

مایکروسافت می گوید پشتیبانی رسمی از ویندوز XP را در ۸ آوریل سال ۲۰۲۲ پایان خواهد داد و از آن زمان به بعد هیچ وصله ای و از جمله وصله های امنیتی برای به روز کردن ویندوز یاد شده عرضه نمی کند. اما ظاهرا این تهدیدها چندان بر روی کاربران ویندوز ایکس پی موثر نبوده است.

گفتنی است هم اکنون ویندوز ۷ با ۴۴٫۸۵ درصد کاربر محبوب ترین نسخه از ویندوز محسوب می گردد و ویندوز XP در رتبه دوم است. ویندوز ویستا و ۸ هم به ترتیب تنها ۴٫۵۱ و ۴٫۲۷ درصد کاربر دارند. تعداد کاربران نسخه های مختلف سیستم عامل مک هم در مجموع حدود ۶ درصد است.

IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.