یک ˝بازگشت˝ کم رمق

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

گزارش کنسرت داریوش خواجه نوری در تالار وحدت/

شامگاه سه شنبه ۶ خرداد، داریوش خواجه نوری به همراه گروه ˝زریاب˝ به سرپرستی محمدعلی خواجه نوری با کنسرت ˝بازگشت˝ به روی صحنه رفت. در این برنامه استاد هادی منتظری کمانچه نواز برجسته کرمانشاهی برادران خواجه نوری را همراهی می کرد.

به گزارش خبرنگار موسیقی هنرآنلاین، داریوش خواجه نوری در این کنسرت که اولین حضورش بعد از چند سال غیبت از عرصه موسیقی ایران به شمار می رفت، تا حدی ضعیف و کم رمق ظاهر شد و نتوانست در برآوردن انتظار علاقه مندانش موفق عمل کند. علاوه بر آن در اجرای قطعات باکلام، صدای خوانندگان به درستی شنیده نمی شد.

نقطه قوت این اجرا حضور استاد هادی منتظری نوازنده توانای کمانچه کشورمان بود که در اجرای چند قطعه فیوژن گروه خواجه نوری را همراهی می کرد. پیش از ورود هادی منتظری و آغاز اجرای قطعات فیوژن، داریوش خواجه نوری به حاضران در سالن گفت: “وقتی که ما از سال ۷۷ سبک فیوژن را آغاز کردیم، آن موقع در این سبک بسیار کار نشده بود. ما آن زمان با استاد جلال ذوالفنون و استاد حسین سمندری کار می کردیم و محمدعلی بسیاری از قطعات را با همکاری ایشان می ساخت. اوائل گرچه با برخوردهای منفی بسیاری مواجه شدیم، اما سرانجام به جایی رسیدیم که کار گرفت و الان شاهد هستیم که حتی در آثار موسیقی اصیل ایرانی از گیتار و کنترباس و … استفاده می گردد.

بعد از آن، ما موسیقی نواحی را به کارهایمان اضافه کردیم. طی این مدت افق های تازه ای به فعالیت های گروه اضافه شد که همکاری با استاد هادی منتظری یکی از تازه ترین همکاری ها در تولید آثار تلفیقی است.

بعد از اجرای قطعات فیوژن، قطعات فلامنکو اجرا شد که مورد استقبال حاضران قرار گرفت. قطعات “پرنده”، “رقص کولی”، “دنیای رنگی” رومبا” و “افسوس” از قطعات اجرا شده در این کنسرت بودند که محمدعلی و داریوش خواجه نوری آهنگسازی بیشتر قطعات را برعهده داشتند. در قطعات باکلام نیز از اشعار “افشین سرفراز”، “نیما مقدم”، شیوا مقدم” و هادی منتظری استفاده شد.

خواجه نوری اعلام کرد که آلبوم تازه اش که اینسترومنتال خواهد بود به زودی توسط شرکت سامسونگ وارد بازار موسیقی خواهد شد.
محمد علی خواجه نوری (گیتار)، نوید ایزد گشسب (گیتار)، فرشید پاتی نیان (کنترباس)، رامین اتابکی (کی بورد، پیانو، ساکسیفون)، بهنام سماواتی (پرکاشن)، صابر جعفری (پرکاشن)، فرید حسین‌پور (گیتار الکتریک)، آشور مرادیان (درام)، کیانا کیارس، سحرمیرهاشمی، فروغ فضلی و مارال گشتی فرد (گروه کر) یاران داریوش خواجه امیری در این کنسرت بودند.سعید بیابانکی از جمله مهمانان حاضر در این اجرا بود. این برنامه در تاریخ ۱۱ خردادماه نیز در تالار وحدت اجرا می گردد.
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.