یک استاد دانشگاه:صندوق توسعه ملی توفیقات صندوق‌های ثروت را الگو قرار دهد

۲۱ آبان ،

استاد دانشگاه علوم اقتصادی، برگزاری همایش «ثروت ملی، توسعه پایدار» را گامی موثر در جهتی ادبیات‌سازی برای اقتصادی مقاومتی دانست و گفت: انتظار می‌رود مقالات ارائه شده به این همایش بتواند به شناسایی راه‌حل‌های روش‌مند و علمی برای حل مشکلات فرا روی کارآفرینان و سرمایه‌گذاران منجر شود.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دکتر محمدحسین کریم اظهار کرد: در شرایطی که امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» نامگذاری شده و « اقتصاد مقاومتی » به عنوان نقشه راه در نظر گرفته شده است، نیازمند تقویت و توسعه ادبیات اقتصادی در کشور بخصوص در زمینه سرمایه‌گذاری برای توسعه ملی هستیم.

وی افزود: ادبیات‌سازی و گسترش فرهنگ سرمایه‌گذاری و دانش‌محور شدن فعالیت اقتصادی بخشی از توسعه اقتصادی دانایی‌محور و پایدار کشور محسوب می‌شود لذا هر قدر بتوانیم بر روی توسعه فرهنگ اقتصادی جامعه کار کنیم به همان میزان سرمایه‌گذاری و وضعیت اقتصادی کشور بهبود پیدا خواهد کرد.

استاد دانشگاه علوم اقتصادی در تشریح کارکردهای مورد انتظار از همایش «ثروت ملی، توسعه پایدار» گفت: کارکردی که از این همایش انتظار داریم این است که بتواند گامی در جهتی گسترش تفکر توسعه پایدار و ادبیات‌سازی در این حوزه باشد چراکه می‌تواند زمینه‌ساز آشنایی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران خارجی با ابعاد مختلف توسعه ملی و حمایت از سرمایه‌گذاری در ایران باشد.

وی افزود: همچنین این همایش که با محوریت صندوق توسعه ملی برگزار می‌شود، می‌تواند فضای ذهنی سرمایه‌گذاران به لحاظ امنیت سرمایه‌گذاری در ایران را بهبود بخشد.

دکتر کریم ادامه داد: انتظار می‌رود این همایش علاوه بر معرفی هویت مستقل صندوق توسعه ملی برای افکار عمومی از طریق مقالات علمی ارائه شده در این همایش بتوان به راه‌حل‌های روش‌مند و علمی برای مشکلات فرا روی کارآفرینان و سرمایه‌گذاران دسترسی پیدا کرد. همچنین انتظار داریم نتیجه حاصل از تحقیقات و یافته‌های علمی و پژوهشی محققان و ارائه‌کنندگان مقالات در این همایش بتواند در ارتقای سطح فعالیت‌های صندوق توسعه ملی مفید واقع شود.

رایزن سابق علمی ایران در هند و شبه قاره با ابراز امیدواری نسبت به اینکه برگزارکنندگان همایش ملی «ثروت ملی، توسعه پایدار» دورنمای بین‌المللی شدن نیز برای این همایش قائل باشد، خاطرنشان کرد: صندوق توسعه ملی از طریق برقراری ارتباط با صندوق‌های مشابه در سایر کشورها می‌تواند توفیقات نمونه‌های مشابه صندوق‌های ثروت را به عنوان الگو قرار دهد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.