یک بام و دو هوای طرح ترد زوج و فرد

۲۰م دیماه ،

یک بام و دو هوای طرح ترد زوج و فرد

این روزها دود اختلاف نظرمسئولان بیش از این‌که به چشم خودشان برود، شهروندان را عاصی کرده است. آنها مدت‌هاست دل خوشی از راهکارهای مقطعی و تصمیم‌گیری‌های لحظه‌ای در مورد آلودگی هوا ندارند.

به گزارش «عصرخودرو» به نقل از جام جم، ماجرا از آنجا آغاز شد که قائم مقام سازمان محیط زیست در حاشیه نشست خبری روز قبل خود لغو اجرای سراسری طرح زوج و فرد را تصمیم اشتباهی دانسته و تاکید کرده این طرح دوباره از امروز در پایتخت اجرا خواهد شد، اما فقط چند ساعت پس از این اظهارنظر، معاون استاندار تهران به نمایندگی از اعضای کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران تاکید کرد: سازمان محیط زیست صلاحیت این را ندارد که بخواهد برای استانداری تعیین تکلیف کند، بنابراین طرح سراسری زوج و فرد در تهران امروز اجرا نخواهد شد.
با این‌که در میان این اختلاف نظرها، رییس پلیس راهور تهران تیر خلاص را زد و از اجرای طرح زوج و فرد از امروز به روال روزهای عادی در شهر خبرداد، اما باز هم شهروندان تهرانی سرگردان و بلاتکلیف مانده‌اند، آنها نمی‌دانند بالاخره امروز می‌توانند خودروی‌ خود را خارج ببرند یا نه؟
هرچند پیش از این هم شهروندان تاوان تصمیم‌گیری‌های لحظه‌ای و راهکارهای مقطعی را داده‌اند، در اولین روز اجرای طرح زوج و فرد خودروها از در منزل، ۶۵ هزار راننده در حالی جریمه شدند که بسیار هایشان می‌گفتند تازه وقتی پلیس جلویشان را گرفته و آنها را جریمه کرده، متوجه شده‌اند که آن روز طرح زوج و فرد از در منزل اجرا می‌شده است.
البته در میان شهروندانی که معتقدند اطلاع‌رسانی نشدن بموقع سبب جریمه شدنشان شده است، گروه دیگری هم می باشند که به هزار و یک سبب می‌گویند چاره‌ای جز استفاده از خودروی شخصی‌شان ندارند و حاضرند جریمه ساعتی ۲۰ هزارتومان را به جان بخرند، اما در این روزهای سرد و آلوده مدت‌ طولانی به انتظار اتوبوس و تاکسی کنار خیابان نایستند یا واگن‌های شلوغ مترو را تجربه نکنند.
هرچند اجرای سراسری طرح زوج و فرد خودروها چند سالی است که در شرایط اضطرار آلودگی هوا در پایتخت به اجرا در می‌آید، اما بسیاری از کارشناسان و حتی مسوولان ترافیکی شهر معتقدند محدودیت سراسری برای تردد خودروها فقط یک مسکن موقت است، اما همین مُسکن هم باید با مدیریت و هماهنگی مسوولان و اطلاع‌رسانی درست و به‌موقع انجام شود تا شهروندان را دچار گیجی و سرگردانی نکند و آنها تکلیف خود را با این طرح‌های موقت بدانند.

چهارشنبه ۲۰ دى   ۱۳:۱۱

منبع:عصرخودرو
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.