یک برنز، یک چهارمی و دو پنجمی ایران در مسابقات جهانی فوتبال دستی

۱۸م دیماه ،

ایران به عنوان تنها نماینده آسیا صاحب یک مدال برنز، یک عنوان چهارمی و دو مقام پنجمی در مسابقات جهانی فوتبالدستی شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)‌ و به نقل از روابط عمومی فدراسیون انجمن‌های ورزشی، مسابقات جهانی فوتبالدستی در نانت فرانسه به پایان رسید که نتایج کسب شده توسط ملی‌پوشان ایران به ترتیب زیر است:

پیشکسوتان

– در رقابت های انفرادی رده پیشکسوتان، “حسین رعیت زاده” نمایش قدرتمندی از خود ارائه داد و توانست صاحب مدال برنز شود. در مسابقات انفرادی این رده، “دیوید ویک” از آمریکا به مقام اول دست یافت و “اولریش استوپل” از آلمان به مقام دوم رسید. منصور زیدی نیز مقام ۲۷ دنیا را کسب کرد. در مسابقات انفرادی رده پیشکسوتان، ۲۹ ورزشکار حضور داشتند.

– در رقابت های دو نفره پیشکسوتان تیم “منصور زیدی” و “هوتن مطیعی” عنوان پنجم را کسب کرد و تیم “حسین رعیت زاده” و “باقر شاهین مهر” نهم شد. در این مسابقات که ۲۳ تیم حضور داشتند تیم های بلژیک، آلمان و آمریکا به ترتیب عناوین اول تا سوم را از آن خود کردند.

همچنین در قسمت تیمی، تیم پیشکسوتان ایران در بین ۱۰ تیم به مقام چهارم جهان رسید. تیم های بلژیک، آمریکا و استرالیا در رقابت های تیمی به ترتیب عناوین اول تا سوم را بدست آوردند.

بانوان

– در رده بانوان که تیم ملی ایران برای اولین بار حضور در مسابقات جهانی را تجربه می کرد، در بخش تیمی به مقام نهم دنیا رسید. در مسابقات تیمی بانوان، آلمان – اتریش و فرانسه اول تا سوم شدند.

در رده انفرادی بانوان، شکیبا زیدی موفق شد به مرحله دوم برسد و در نهایت مقام هفدهم جهان را بدست آورد. در این رقابت ها، “کاترینا آتاناسوا” از بلغارستان اول شد و ورزشکاران آلمان و دانمارکی به ترتیب عناوین دوم و سوم را بدست آوردند. همچنین خانم مریم پارسا عنوان سی و هشتم دنیا را کسب کرد.

در بخش تیمی بانوان جهان، ۱۲ تیم و در رقابتهای انفرادی ۳۹ ورزشکار حضور داشتند.

در قسمت دو نفره بانوان که ۳۰ تیم حضور داشتند، تیمهای اتریش، دانمارک و فرانسه به مقامهای اول تا سوم رسیدند. تیم “شکیبا زیدی” و “گلشن چمنی” و تیم “مرجان زیدی” و “مریم پارسا” در این مسابقات عنوان هفدهم دنیا را در بین ۳۰ تیم جهان به دست آورند.

همچنین در رده تیمی بخش بانوان ۱۲ تیم حضور داشتند که تیم کشورمان عنوان نهم را بدست آورد. تیم های آلمان، اتریش و فرانسه به ترتیب عناوین اول تا سوم را کسب کردند.

مردان

در رقابت های تیمی مردان ۱۶ تیم حضور داشتند که تیم ملی ایران عنوان پنجم دنیا را کسب کرد و عنوان دوره پیش را تکرار کرد.

در این مسابقات تیمهای فرانسه، آمریکا و بلژیک اول تا سوم شدند.

همچنین در قسمت دو نفره، تیم “پوریا شیخ الاسلامی” و “وحید چایچی” و تیم “مرتضی دویران” و “عبدالله ذوالفقاری” در رده ۱۷ جهان ایستادند. ضمنا تیم های لوکزامبورگ، اتریش و فرانسه اول تا سوم شدند. در مسابقات دو نفره رده آقایان، ۴۸ تیم حضور داشتند.

در رقابت های انفرادی “کوین هونداستروفر” از اتریش به مقام اول رسید و ورزشکاران بلژیک و بریتانیا به ترتیب دوم و سوم شدند. “مرتضی دویران”، “عبدالله ذوالفقاری” و “علی شیرمحمدی” در مسابقات انفرادی به ترتیب رده های ۱۷، ۳۸ و ۴۸ جهان را به خود اختصاص دادند. در رقابت های بخش انفرادی، ۶۸ بازیکن حضور داشتند.

معلولان

در رقابت های معلولان ۱۵ بازیکن حضور داشتند که “اسحاق برهازه” و “محمد حسین یوسفی” به مقام نهم انفرادی رسیدند. در این مسابقات “فارنچسکو بونانو” از ایتالیا قهرمان شد و ورزشکاران آلمان و ایتالیا عناوین دوم و سوم را بدست آوردند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.