یک تیم کارشناسی: آزمایشات فشار در تایوان طبق استانداردهای اتحادیه اروپا انجام شد

۲۶م اسفند ،

یک متخصص ژاپنی گفت که درصورت وقوع اتفاق‌ای شبیه اتفاق هسته‌یی نیروگاه فوکوشیما دایچی در تایوان نیروگاه‌های هسته‌یی این کشور به احتمال بسیار جان سالم به در می‌برند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یک تیم مستقل بازرسی تحت فرمان سازمان همکاری و توسعه اقتصادی آژانس انرژی اتمی تایوان ارزیابی اولیه‌اش از گزارشات آزمایشات فشار این کشور دربارهٔ سه نیروگاه هسته‌یی تایوان را منتشر و اعلام کرد که معیارهای کلی مورد استفاده در این نیروگاه‌ها با معیارهای اتحادیه اروپا مطابقت دارد.

به گزارش روزنامه تایپه تایمز، تیمی از شش متخصص اهل ترکیه، ژاپن و آمریکا این بررسی دوازده روزه را روی آزمایشات فشاری که از ۴ مارس، پس از آن که شورای انرژی اتمی تایوان مبلغ ۱۲۰هزار یورو را به یکی از موسسات آژانس انرژی اتمی این کشور اختصاص داد صورت گرفت، انجام دادند.

این تیم علاوه بر بررسی گزارشات آزمایشات فشار از نیروگاه هسته‌یی کوشنگ در منطقه وانلی نیز بازدید کرد.

جان ناکوسکی، هماهنگ‌کننده تیم و تحلیل‌گر ایمنی هسته‌یی از آمریکا گفت که این تیم به طور کلی نتیجه گرفت که آزمایشات فشار انجام شده در تایوان با معیارهای گروه ناظران ایمنی هسته‌یی اروپا که در اتحادیه اروپا به کار گرفته شده است هماهنگی دارد.

کاتسونوری اوگورا، یکی از اعضای تیم و مشاور ارشد دپارتمان ایمنی سیستم هسته‌یی در سازمان ایمنی هسته‌یی ژاپن گفت: به عقیده من اگر اتفاق‌ای شبیه اتفاق‌ هسته‌یی نیروگاه فوکوشیما دایچی در تایوان اتفاق بیفتد نیروگاه‌های هسته‌یی جان سالم به در می‌برند. ارزیابی تیم این است که اجرای آزمایشات فشار سبب شد که الزامات مورد نظر دراین کشور به اجرا گذاشته شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.