یک تیپ نظامی ترکیه ای در سوریه اعلام موجودیت کرد /اظهارات جالب اردوغان

به گزارش خبرگزاری مهر، دیروز دوشنبه یک گروه نظامی ترکیه ای در سوریه با نام تیپ مجاهدین عمر فاروق، با انتشار یک فایل ویدیویی به زبان های ترکی و عربی اعلام موجودیت کرد.

کرد پرس با نقل این خبر از روزنامه وطن می نویسد : این گروه خود را مسلمین مجاهد معرفی کرده و هدف از فعالیت مسلحانه خود در سوریه را از بین بردن حکومت بشار اسد اعلام کرده است.

تشکیل این گروه در سوریه با توجه به اخبار متعددی که درماه های گذشته مبنی بر استقرار شبه نظامیان در مرز ترکیه با سوریه برای ضربه زدن به حکومت بشار اسد، منتشر شده بود چندان جای تعجب ندارد. 

از سوی دیگر نخست وزیر ترکیه شب گذشته در ضیافت افطار دیپلمات های خارجی حاضر در این کشور، اظهارات جالبی را در مورد وضعیت موجود در سوریه ایراد کرد.

 تودی زمان با نقل این خبر می نویسد : “رجب طیب اردوغان” در این مراسم با اشاره به وضعیت موجود در سوریه گفت : اگر رئیس جمهور سوریه به نصیحت های ترکیه درباره اصلاحات سیاسی و چگونه مدیریت کردن اعتراضات گوش می داد سوریه در موقعیت فعلی قرار نمی گرفت.

وی در ادامه افزود : مخالفان سوری اکنون از هر زمان دیگری به پیروزی نزدیک تر هستند و رژیم سوریه دیر یا زود از قدرت کنار می رود.

اردوغان که در جمع دیپلمات های خارجی حاضر در ترکیه سخن می گفت در ادامه افزود : ترکیه هیچ انگیزه ای برای مداخله در امور داخلی کشورهای همسابه خود ندارد اما نمی تواند در برابر کشتار مردم در همسایه جنوبی خود ساکت بماند.

وی در پایان به کشتار مسلمانان در میانمار اشاره کرد و گفت : مردم و بشریت در میانمار کشته می شوند و از سازمان ملل می خواهم تا آنچه را که برای توقف درگیری های خونین در میانمار لازم است انجام بدهد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.