یک روانشناس: اختلالات جنسی مهم‌ترین عارضه مصرف شیشه

یک روانشناس، اختلالات جنسی را مهم ترین عوارض مصرف شیشه دانست و گفت: شیشه ماده‌ای است که تمایل به میل جنسی را بصورت خیلی سریع افزایش می‌دهد ولی به مرور زمان بعد از مصرف زیاد به مصرف آن معتاد می‌شوند و دچار اختلال جنسی می‌شوند.

به گزارش ایسنا ، نسیم ابوالقاسمی اختلالات جنسی را مهم ترین عوارض استفاده از مواد محرک و اعتیادآور دانست و افزود: مصرف مواد اعتیادآور و محرک در مراحل اولیه مصرف با کاهش اضطراب یا بالا بردن موقتی خلق، عملکرد جنسی افراد را تقویت می‌کند ولی به مرور و با استفاده مداوم به تدریج میل جنسی کم یا قطع می‌شود و تحریک جنسی صورت نمی‌پذیرد و فرد به مرحله اوج لذت جنسی یا ارگاسم نمی‌رسد و یا اصلا انزالی صورت نمی‌گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه مواد اعتیادآور شیشه نسبت به سایر مواد محرک اختلالات جنسی بیشتری دارد، تصریح کرد: شیشه ماده‌ای است که تمایل به میل جنسی را بصورت خیلی سریع افزایش می‌دهد ولی به مرور زمان بعد از مصرف زیاد به مصرف آن معتاد و دچار اختلال جنسی می‌شوند.

ابوالقاسمی ادامه داد: از آنجایی که خود افراد بر این مشکل و اختلال خودشان واقف نیستند آن را یک اختلال یا مشکل محسوب نمی‌کنند.

این روانشناس افزود: از آنجا که نیمه عمر مصرف شیشه حدود ۴ تا ۶ ساعت است، فرد ممکن است پس از مصرف تحت تاثیر قرار گرفته و دست به رفتارهای پرخطر جنسی بزند، یعنی ممکن است قربانی سوء استفاده جنسی شده و یا به فردی تجاوز کند و یا اینکه حوادث مرگباری برای خود بوجود بیاورد.

ابوالقاسمی به دیگر عوارض استفاده از مواد محرک و اعتیاد آور اشاره کرد و یادآور شد: کاهش اعتماد به نفس و وابستگی، توهم، سوء ظن، پریشانی افکار و غیره از دیگر عوارض مصرف این مواد بخصوص شیشه است.

وی در پایان درمان چند تخصصی در ناباروری را ضروری دانست و گفت: با توجه به اینکه اعتیاد روح و جسم افراد را درگیر می‌کند درمان آن نیازمند یک کار تیمی و چند تخصصی از متخصصان روانپزشکان، مشاوره، پزشکان و غیره است و نمی توان فقط با کمک یک تخصص بیماران و معتادان را درمان کرد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.